PdF:SZ6656 Practice Reflection - Informace o předmětu
SZ6656 Practice Reflection
Pedagogická fakultapodzim 2024
- Rozsah
- 0/0/.6. 2x 180 minutes. 1 kr. Ukončení: z.
Vyučováno kontaktně - Vyučující
- Mgr. Radek Pospíšil, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Petr Svojanovský, Ph.D. (přednášející) - Garance
- Mgr. Petr Svojanovský, Ph.D.
Katedra pedagogiky – Pedagogická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Katedra pedagogiky – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- SZ6656/OS01: Pá 20. 9. 18:00–19:50 učebna 22, Pá 22. 11. 14:00–15:50 učebna 38, P. Svojanovský
- Předpoklady
- !NOWANY( SZ6056 Reflexe praxe )
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Lower Secondary School English Language Teacher Training (program PdF, N-AJ2A) (2)
- Učitelství anglického jazyka pro základní a jazykové školy (angl.) (program PdF, N-ZS)
- Cíle předmětu
- The purpose of this course for students is to offer them space for reflection of experience from Teaching Practice 1 (autmn semester) or Teaching Practice 2 (spring semester) and to help them enhance their reflective and self-reflective skills in relation to their teaching practice within the MAJOR study plan.
- Výstupy z učení
- After completing the course students will be able to: - openly share experiences from their own teaching practice in the professional community; - reflect on experiences from their own teaching practice in the professional community; - use reflection and self-reflection as a tool for professional learning; - better understand essential aspects of pedagogical situations and questions, which have been a discussion subject in the seminar.
- Osnova
- • understanding the difference between descriptive and reflective writing • group work with a pedagogical (reflective) diary • acquiring of reflection and self-reflection as a tool for professional learning
- Literatura
- povinná literatura
- KORTHAGEN, F. A. J. a Jos KESSELS. Linking practice and theory : the pedagogy of realistic teacher education. London: Routledge, 2008, xvi, 312. ISBN 9780805839814. info
- SCHÖN, Donald A. Educating the reflective practitioner. San Francisco: Jossey-Bass, 1987, xvii, 355. ISBN 1555422209. info
- Výukové metody
- • various forms of group discussions • work with reflective diaries.
- Metody hodnocení
- • active participation in the seminar (100%) • submission of records in the reflective diary
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Informace učitele
- Each student enrol to this subject during the study once - togehther with the subject Teaching practice 1 or Teaching practice 2. To open this course there is a minimum number of 15 students. If this minimum capacity is not met, the course will not be opened.
- Studijní opora
- https://is.muni.cz/auth/el/ped/podzim2024/SZ6696/index.qwarp
- Další komentáře
- Studijní materiály
MAJOR PART-TIME. - Nachází se v prerekvizitách jiných předmětů
- SZ6056 Reflexe praxe
!NOWANY(SZ6656) - SZ6096 Reflexe praxe
!NOWANY(SZ6656) - SZ6696 Practice Reflection
!NOWANY(SZ6656)
- SZ6056 Reflexe praxe
- Statistika zápisu (podzim 2024, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2024/SZ6656