FF:AJURS03J Reflektivní seminář k praxi 3 - Informace o předmětu
AJURS03J Reflektivní seminář k praxi 3
Filozofická fakultapodzim 2024
- Rozsah
- 0/1/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučováno kontaktně - Vyučující
- Mgr. Jitka Sedláčková, Ph.D. (přednášející)
Nicola Catherine Fořtová, B.A., M.A. (přednášející)
Mgr. Linda Nepivodová, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Jana Formanová (pomocník) - Garance
- Thomas Rankin, Dr. phil.
Katedra anglistiky a amerikanistiky – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Tomáš Hanzálek
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglistiky a amerikanistiky – Filozofická fakulta - Rozvrh
- Po 12:00–13:40 G23, kromě Po 18. 11. až Ne 24. 11.
- Předpoklady
- AJUPP03J Učitelská praxe z AJ 3 || NOW( AJUPP03J Učitelská praxe z AJ 3 ) && SOUHLAS
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 2/20, pouze zareg.: 0/20 - Mateřské obory/plány
- Učitelství anglického jazyka a literatury pro střední školy (program FF, N-GK)
- Učitelství anglického jazyka a literatury pro střední školy (program FF, N-MA)
- Učitelství anglického jazyka a literatury pro střední školy (program FF, N-SS) (2)
- Učitelství anglického jazyka a literatury pro střední školy (program FF, N-TV)
- Cíle předmětu
- The aim of the course is to provide students with chances to discuss and reflect on situations/ topics that they may be encountering/ encounter during their teaching practice in the classroom to support the transformation of the experiences into learning opportunities and help them make reflective practice an integral part of their professional career. Reflection is realized in written and oral form, independently and in groups.
- Výstupy z učení
- After completing the course, a student will be able to: 1. Analyse, evaluate and reflect on their lesson planning and classroom practice and identify key strengths and areas for improvement in their teaching. 2. Give and receive constructive feedback. 3. Employ reflective practice and their own and with their colleagues.
- Osnova
- Introduction Setting professional development aims for the semester. Preparing written reflections for the reflective diary; bringing some of them into the class when required. Peer observation and feedback. Analysing video recording. Observation and feedback from university teacher. Group reflections in class.
- Výukové metody
- Written reflection, spoken reflection, individual and group reflection, video reflection
- Metody hodnocení
- For the successful completion of the course, students are required to: 1. Attend classes (1 absence) and participate actively. 2. Upload their professional development aims for the semester by the date specified in ELF. 3. Bring written reflections in the class when required. 4. Record a video of their teaching and analyse it 5. Invite Nikki, Linda or Jitka to come and see them once during the semester before the date specified in ELF. (preferably a tandem lesson with your colleague). For those doing practice outside of Brno, this is substituted with a video recording from class. 6. Submit all the documents for TP and do a wrap-up talk with Nikki, Linda or Jitka.
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/podzim2024/AJURS03J