FF:CJVA2B Anglický jazyk II. - Informace o předmětu
CJVA2B Anglický jazyk pro akademické účely II
Filozofická fakultajaro 2007
- Rozsah
- 0/2/0. 4 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- PhDr. Ivana Malovičová (cvičící)
Mgr. Šárka Roušavá, B.A. (cvičící)
PhDr. Mgr. Libor Štěpánek, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Renata Hajslerová (cvičící)
Mgr. et Mgr. Petra Trávníková, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Martina Šindelářová Skupeňová (cvičící)
David Charles Fraser (cvičící)
Ludmila Vyskupová (pomocník)
PhDr. Jana Vyorálková (pomocník) - Garance
- PhDr. Ivana Malovičová
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Filozofické fakultě – Centrum jazykového vzdělávání
Kontaktní osoba: Mgr. Šárka Roušavá, B.A. - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- CJVA2B/A: Po 12:00–13:30 U36, I. Malovičová
CJVA2B/B: Po 14:00–15:40 U36, I. Malovičová
CJVA2B/C: Út 14:00–15:40 U44, I. Malovičová
CJVA2B/D: St 12:00–13:30 U36, I. Malovičová
CJVA2B/E: St 14:00–15:40 U36, I. Malovičová
CJVA2B/F: Po 10:00–11:40 U44, R. Hajslerová
CJVA2B/G: Po 12:00–13:30 U44, R. Hajslerová
CJVA2B/H: Út 10:00–11:40 U44, R. Hajslerová
CJVA2B/CH: Út 12:00–13:30 U44, R. Hajslerová
CJVA2B/I: St 8:20–9:55 U36, R. Hajslerová
CJVA2B/J: St 10:00–11:40 U36, R. Hajslerová
CJVA2B/K: Po 12:00–13:30 M117, L. Štěpánek
CJVA2B/L: St 10:00–11:40 CJV, L. Štěpánek
CJVA2B/M: St 16:00–17:40 U44, L. Štěpánek
CJVA2B/N: Čt 14:00–15:40 U44, L. Štěpánek
CJVA2B/O: Po 14:00–15:40 U44, Š. Roušavá
CJVA2B/P: Po 16:00–17:40 U44, Š. Roušavá
CJVA2B/Q: Út 10:00–11:40 M117, Š. Roušavá
CJVA2B/R: Út 18:00–19:30 U36, Š. Roušavá
CJVA2B/S: St 12:00–13:30 U44, Š. Roušavá
CJVA2B/V: Út 8:20–9:50 U36, D. Fraser
CJVA2B/W: Út 10:00–11:40 U36, D. Fraser
CJVA2B/X: Čt 8:20–9:50 U53, D. Fraser
CJVA2B/Y: Čt 10:00–11:40 U53, D. Fraser
CJVA2B/Z: Čt 12:00–13:30 exP21, D. Fraser
CJVA2B/AB: Po 10:00–11:35 A33 stara, P. Trávníková
CJVA2B/AC: Út 13:20–14:55 A41 stara, P. Trávníková
CJVA2B/AD: Út 8:20–9:55 A33 stara, P. Trávníková
CJVA2B/AE: Út 10:00–11:35 A33 stara, P. Trávníková
CJVA2B/AF: St 10:00–11:35 A44, P. Trávníková
CJVA2B/AG: St 11:40–13:15 A44, P. Trávníková
CJVA2B/AH: Po 8:20–9:55 A33 stara, M. Šindelářová Skupeňová
CJVA2B/ACh: Út 13:20–14:55 A33 stara, M. Šindelářová Skupeňová
CJVA2B/AI: St 13:20–14:55 A33 stara, M. Šindelářová Skupeňová
CJVA2B/AJ: Čt 8:20–9:55 A33 stara, M. Šindelářová Skupeňová
CJVA2B/AK: Čt 10:00–11:35 A33 stara, M. Šindelářová Skupeňová
CJVA2B/AL: St 10:00–11:35 C41, M. Šindelářová Skupeňová
CJVA2B/AM: Rozvrh nebyl do ISu vložen. - Předpoklady
- Anglický jazyk CJVA2B pro akademické účely určený neoborovým studentům angličtiny navazuje v jarním semestru na předmět Anglický jazyk pro akademické účely CJVA1B z podzimního semestru, jež je rovněž určen těmto studentům. Předpokladem pro zápis do kurzu je splněný zápočet z předmětu Anglický jazyk CJVA1B.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Počet kurzů je limitován kapacitou pracoviště. - Mateřské obory/plány
- předmět má 384 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Kurz CJVA2B určený neoborovým studentům angličtiny je zaměřen na hlubší rozvoj lingvistických a akademických dovedností s ohledem na oborové zaměření studentů. Výuka se soustředí na tyto prohlubování těchto dovedností: 1. Četba akademických a odborných textů Student předmětu CJVA2B je schopen porozumět jak hlavním myšlenkám, tak vedlejším bodům složitých textů týkajících se konkrétních i abstraktních témat. Takto je schopen chápat odborný text nejen ve svém oboru, ale i oborech příbuzných. 2. Písemný a ústní projev na dané akademické/odborné téma Student umí srozumitelnou formou, a to jak při písemném, tak ústním podání, vyjádřit svůj postoj ke konkrétním problémům a následně shrnout hlavní myšlenky obsahové stránky akademického/ odborného textu, přednášky či diskuse. Dokáže své stanovisko logicky zdůvodnit a obhájit. Při vlastní prezentaci na akademicko-odborné téma (v rozsahu 8-10 minut)používá komplexnější jazykové prostředky a komunikativní dovednosti. Poté je schopen vést kratší a efektivní diskusi s posluchači. 3. Poslechové dovednosti Při poslechu v cizím jazyce je student schopen bez větších problémů porozumět textu s akademicko-odborným zaměřením. V jeho průběhu si dokáže vytvářet poznámky, na jejichž základě si lze text logicky a bez větších chyb reprodukovat. V případě autentických záznamů rozumí hlavním bodům obsahu.
- Osnova
- 1. Presentation Skills - V tématu nazvaném Presentation Skills se zaměříte na rozvíjení a zdokonalování velmi praktické dovednosti - jak správně a co nejlépe podat prezentaci na akademické či odborné téma. Zpočátku si zde připomenete hlavní body správného postupu při jejím vytváření a samotném podání. Na několika praktických úkolech skládajících se z poslechových a lexikálních cvičení si osvěžíte užitečnou slovní zásobu, vrátíte se k nejčastějším jazykovým chybám, jichž byste se měli vyvarovat a shrnete si priority, kterými se budete řídit již při přípravě. Tabulka dole Vám nabízí stručný přehled o probírané gramatice, slovní zásobě, jazykových funkcích a dovednostech. Gramatika: Slovesa, předložkové vazby se slovesy. Slovní zásoba: Slovní spojení a fráze používané při prezentacích. Jazykové funkce a dovednosti: Prezentace. Kladení a zodpovídání otázek. Společenská komunikace (pozdravy, představování). 2. The Fine Arts - V tématu nazvaném The Fine Arts se budete zabývat výtvarným uměním. V úvodním kvízu si zjistíte, jaké máte všeobecné znalosti z této oblasti. Dále si zde rozšíříte slovní zásobu, která Vám pomůže při diskusích na toto téma, prakticky si procvičíte, jak za pomoci správných výrazových prostředků a gramatických struktur porovnat dva různé předměty, připomenete si, jak co nejlépe zakončit jednotlivé odstavce textu a v závěru si na poslechovém cvičení ověříte své schopnosti porozumění mluvenému slovu. V diskusním fóru Vám nebude chybět ani prostor pro své názory. Tabulka dole Vám nabízí stručný přehled o probírané gramatice, slovní zásobě, jazykových funkcích a dovednostech. Gramatika: Srovnávací věty. Komparativa a superlativa. Slovní zásoba: Výtvarná umění. Jazykové funkce a dovednosti: Porozumění autentickému audiozáznamu. Schopnost vyjádření vlastní myšlenky a názoru, porovnání různých předmětů. Dovednost zakončit jednotlivé části textu. 3. Education - V tématu s názvem Education se podrobněji seznámíte s některými problémy vzdělávacího systému v odlišných zemích světa s cílem rozšířit si nejen své znalosti, ale i slovní zásobu, obeznámit se s některými gramatickými jevy a v neposlední řadě si více prohloubit své poslechové dovednosti. Opět zde budete mít řadu možností, jak na základě textů určených ke čtení či okruhů daných otázek formulovat prostřednictvím diskusního fóra své názory, myšlenky a postoje. Tabulka dole Vám nabízí stručný přehled o probírané gramatice, slovní zásobě, jazykových funkcích a dovednostech. Gramatika: Číslovky a předložky. Slovní zásoba: Vzdělání. Jazykové funkce a dovednosti: Porozumění odbornému textu. Poslechové dovednosti. Schopnost prezentovat názor a navrhovat řešení. 4. News and Media - V tématu News and Media se zaměříte na jednotlivé sdělovací prostředky a způsob, jakým podávají zprávy. Zopakujete si slovní zásobu spjatou s touto tematikou a na konkrétních cvičeních si prohloubíte své jazykové dovednosti, jakými jsou čtení a porozumění obsáhlejším textům, poslechové dovednosti a schopnost diskutovat prostřednictvím fóra. Tabulka dole Vám nabízí stručný přehled o probírané gramatice, slovní zásobě, jazykových funkcích a dovednostech. Gramatika: Pasivum a aktivum. Slovní zásoba: Sdělovací prostředky. Jazykové funkce a dovednosti: Čtení odborného textu s porozuměním. Posleché dovednosti. Schopnost diskutovat na odborné téma. 5. Women in History - V tématu nazvaném Women in History si připomenete některé z nejvýznačnějších ženských osobností, jež se významně zapsaly do světové historie. Soustředíte se zde zejména na rozvíjení těchto Vašich dovedností: schopnost porozumění čtenému textu testovanou pomocí doplňování zadaných slov, cvičení s výběrem možností odpovědi pravda, nepravda (true, false) a poslechové cvičení. Tabulka dole Vám nabízí stručný přehled o probírané gramatice, slovní zásobě, jazykových funkcích a dovednostech. Gramatika: Slovesa. Minulé časy sloves. Modální slovesa. Slovní zásoba: Významné ženy v historii. Jazykové funkce a dovednosti: Schopnost vyjádřit a obhájit názor v diskusi. Poslechové dovednosti. Čtení odborných textů. 6. World Music - V tématu nazvaném World Music se budete zabývat různými žánry světové hudby. Velkou část času pochopitelně věnujete poslechovému cvičení, ale dostanete se i k úkolům kladoucím si za cíl rozšířit Vaši slovní zásobu, dále rozvíjet Vaši dovednost číst a chápat odborné texty psané v angličtině a v neposlední řadě i schopnost diskutovat a vyjadřovat se ke konkrétním otázkám a problémům. Tabulka dole Vám nabízí stručný přehled o probírané gramatice, slovní zásobě, jazykových funkcích a dovednostech. Gramatika: Neurčité číslovky v angličtině (vyjadřování málo, trochu, několik). Slovní zásoba: Světová hudba. Jazykové funkce a dovednosti: Poslechové dovednosti. Čtení odborných textů. Schopnost diskutovat v angličtině na odborné téma. 7. Crime and Punishment - V tématu s názvem Crime and Punishment se hlouběji zamyslíte nad problémy, jež jsou úzce spjaty s otázkami zločinu a trestu. Značně si zde rozšíříte slovní zásobu z této oblasti, jíž potom využijete při diskusích na toto téma. Jistě se zde dozvíte i mnohá zajímavá fakta. Praktická cvičení jsou zaměřena také na schopnost shrnout text či porozumět autentické nahrávce. Tabulka dole Vám nabízí stručný přehled o probírané gramatice, slovní zásobě, jazykových funkcích a dovednostech. Gramatika: Časové a podmínkové věty. Slovní zásoba: Zločin a trest. Jazykové fukce a dovednosti: Schopnost shrnout text. Rozvoj poslechových dovedností. Schopnost číst a správně chápat odborné texty. 8. International Relations - V tématu s názvem International Relations si na úvodním kvízu ověříte své praktické znalosti z oblasti mezinárodních vztahů. Poté se dostanete k nové slovní zásobě, kterou si procvičíte na několika lingvistických úkolech, jakými jsou doplňování slov do textu či jejich přiřazování k daným definicím. Dále si své znalosti a dovednosti procvičíte a vyzkoušíte na poslechovém cvičení, při čtení odborného textu a prostřednictvím diskusních otázek. Tabulka dole Vám nabízí stručný přehled o probírané gramatice, slovní zásobě, jazykových funkcích a dovednostech. Gramatika: Spojky. Další spojovací prostředky. Slovní zásoba: Mezinárodní vztahy. Jazykové funkce a dovednosti: Čtení odborného textu s porozuměním. Poslechové dovednosti. Formulace vlastních myšlenek a vyjadřování názorů. 9. Social Sciences - V posledním tématu s titulem Social Sciences se nejprve budete zamýšlet nad obecnou definicí tohoto oboru. Dále se budete zabývat smyslem, metodami a teoretickými přístupy tohoto vědního oboru. Z akademických dovedností se soustředíte na schopnost efektivně shrnout odborný text a samozřejmě také na dovednost umět vést diskusi prostřednictvím fóra. Tabulka dole Vám nabízí stručný přehled o probírané gramatice, slovní zásobě, jazykových funkcích a dovednostech. Gramatika: Počitatelná a nepočitatelná podstatná jména. Slovní zásoba: Společenské vědy. Jazykové funkce a dovednosti: Shrnutí akademického a odborného textu. Vyjadřování se při diskusi.
- Literatura
- Seminární materiály označené AII v informačním systému-IS-Student-filozofická fakulta, jaro 2006, předmět CJVA2B-Studijní materiály
- Murphy, R. English Grammar in Use, CUP 1995
- Vysílání BBC, Euronews a CNN
- Metody hodnocení
- Typ výuky: Seminární cvičení. Druhý (jarní) semestr je ukončen zkouškou, jež se skládá z písemného testu vypracovaného na základě seminárních materiálů označených AII v ISu - aplikace - student - studijní materiály - předmět CJVA2B. Ústní část zkoušky probíhá formou akademických prezentací na odborné téma, a to ve skupinách po dobu celého semestru.
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Informace učitele
- Zkoušku je možné skládat pouze během zkouškového období. Informace o uznávání jazykových zkoušek: Studenti, kteří již dříve složili všeobecnou státní jazykovou zkoušku anebo některou z mezinárodně uznávaných jazykových zkoušek(Cambridge FCE, TOEFL PBT v rozsahu 500-600 bodů, TOEFL CBT s minimálním počtem bodů 180 či TOEFL IBT s minimem 64 bodů, IELTS v rozsahu 5,5-7 či Pitman Examination s hodnocením 5+), mohou zažádat o uznání předmětu v plném rozsahu. Taktéž bude předmět uznán studentům, kteří již jazykovou zkoušku složili na jiné univerzitě nebo fakultě během studia oboru, jež byl příbuzný aktuálně studovanému oboru. Student si přinese doklady o absolvování zkoušky nebo potvrzení o vykonaných a uznaných předmětech/index a vyplněnou žádost, která je k dispozici na studijním oddělení FF a vrátnici FSS. Jazykové oddělení žádost poté předá jednotlivým studentům, kteří se sami obrátí na studijní oddělení se žádostí o zadání do informačního systému. Žádosti vyřizují všichni učitelé anglického jazyka, avšak výhradně během úředních/konzultačních hodin.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každý semestr.
Výstupní úroveň B2 podle ERR. Výhodou je absolvování předmětu CJVA1B. - Nachází se v prerekvizitách jiných předmětů
- CJVA2MHER Interpretation and Understanding: A Dive into Modern Hermeneutics
(CJVA2B||CJVVsT||CJVA1B)&&((fakulta(FF)&&typ_studia(BMN)&&(forma(P))&&(!semestr(1))||obor(MUSFF))) - CJVA2MIDE Language and Identity - sharing multicultural experience
(CJVA2B||CJVVsT)&&((fakulta(FF)&&typ_studia(BMN)&&(forma(P))&&(!semestr(2))||obor(MUSFF))) - CJVA2MLIT Discussing English Literature - An Analytical and Comparative Approach
(CJVA2B||CJVVsT||CJVA1B)&&((fakulta(FF)&&typ_studia(BMN)&&(forma(P))&&(!semestr(1))||obor(MUSFF)))
- CJVA2MHER Interpretation and Understanding: A Dive into Modern Hermeneutics
- Statistika zápisu (jaro 2007, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/jaro2007/CJVA2B