FF:CJVA2B Anglický jazyk II. - Informace o předmětu
CJVA2B Anglický jazyk pro akademické účely II
Filozofická fakultajaro 2024
- Rozsah
- 0/2/0. 4 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- PhDr. Athena Alchazidu, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Lenka Hanovská, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Eva Juhasová (cvičící)
Joseph Lennon, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Šárka Roušavá, B.A. (cvičící)
Agnieszka Suchomelová-Polomska, M.A. (cvičící)
Mgr. Martina Šindelářová Skupeňová (cvičící)
Mgr. Dana Plíšková (pomocník) - Garance
- Agnieszka Suchomelová-Polomska, M.A.
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Filozofické fakultě – Centrum jazykového vzdělávání
Kontaktní osoba: Mgr. Anna Maryšková
Dodavatelské pracoviště: Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Filozofické fakultě – Centrum jazykového vzdělávání - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- CJVA2B/01: Po 10:00–11:40 Virtuální místnost, kromě Po 15. 4., E. Juhasová
CJVA2B/02: St 14:00–15:40 K21, kromě St 17. 4., E. Juhasová
CJVA2B/03: St 10:00–11:40 L32, kromě St 17. 4., E. Juhasová
CJVA2B/04: Čt 10:00–11:40 L33, kromě Čt 18. 4., E. Juhasová
CJVA2B/05: Út 8:00–9:40 L31, kromě Út 16. 4., E. Juhasová
CJVA2B/06: St 8:00–9:40 L32, kromě St 17. 4., E. Juhasová
CJVA2B/07: Po 12:00–13:40 Virtuální místnost, kromě Po 15. 4., E. Juhasová
CJVA2B/08: Út 8:00–9:40 L34, kromě Út 16. 4., A. Suchomelová-Polomska
CJVA2B/09: Pá 10:00–11:40 L10, kromě Pá 19. 4., A. Suchomelová-Polomska
CJVA2B/10: Čt 8:00–9:40 L10, kromě Čt 18. 4., A. Suchomelová-Polomska
CJVA2B/11: Po 8:00–9:40 L10, kromě Po 15. 4., A. Suchomelová-Polomska
CJVA2B/12: St 10:00–11:40 K24, kromě St 17. 4., A. Suchomelová-Polomska
CJVA2B/13: Út 10:00–11:40 L34, kromě Út 16. 4., A. Suchomelová-Polomska
CJVA2B/14: Pá 8:00–9:40 L34, kromě Pá 19. 4., A. Suchomelová-Polomska
CJVA2B/15: Po 12:00–13:40 L33, kromě Po 15. 4., M. Šindelářová Skupeňová
CJVA2B/16: St 14:00–15:40 L33, kromě St 17. 4., L. Hanovská
CJVA2B/17: Po 8:00–9:40 L41, kromě Po 15. 4., L. Hanovská
CJVA2B/18: Po 12:00–13:40 K23, kromě Po 15. 4., A. Alchazidu
CJVA2B/19: St 16:00–17:40 L42, kromě St 17. 4., Š. Roušavá
CJVA2B/20: St 12:00–13:40 L41, kromě St 17. 4., Š. Roušavá
CJVA2B/21: St 16:00–17:40 K33, kromě St 17. 4., J. Lennon
CJVA2B/22: St 18:00–19:40 L42, kromě St 17. 4., Š. Roušavá
CJVA2B/23: Út 16:00–17:40 L10, kromě Út 16. 4., A. Alchazidu
CJVA2B/24: Út 14:00–15:40 L32, kromě Út 16. 4., E. Juhasová - Předpoklady
- ((FAKULTA(FF)&&(TYP_STUDIA(BMN))&&(FORMA(P))&&(!SEMESTR(1))&&(!PROGRAM(B-AJ_)||!PROGRAM(B-AJA_)||!PROGRAM(B-MA)||!PROGRAM(N-AJU_)||!PROGRAM(N-SAKS_)||!PROGRAM(N-DUA_)||!PROGRAM(N-AJ_ )||!PROGRAM(N-AJA_)||!PROGRAM(N-SAKSA_)||!PROGRAM(N-PAJ_)||!PROGRAM(N-REA_)||!PROGRAM(N-LLSA_)||!OBOR(AJ)||!OBOR(AJA)||!OBOR(AJU)||!OBOR(PAJ)))||(FAKULTA(CST)&&(OBOR(MUSFF))))
Tento kurz je PRIMÁRNĚ určen studentům PREZENČNÍHO studia DRUHÉHO A VYŠŠÍHO semestru. Ve výjimečných případech jej můžou navštěvovat studenti KOMBINOVANÉHO studia. Předpokládá se vstupní úroveň alespoň B1. Předmět si lze zapsat až po absolvování kurzu CJVVsT (https://is.muni.cz/auth/predmet/phil/jaro2024/CJVVsT), v němž student znalost cizího jazyka na této úrovni prokáže. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Předmět si smí zapsat nejvýše 355 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 246/355, pouze zareg.: 0/355, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/355
Jiné omezení: Předpokládá se vstupní úroveň alespoň B1 - Cíle předmětu
- The course aims at achieving the B2 level (based on the Common European Framework of Reference) of English language competence. At the end of this course students should be able to understand the main ideas of relatively complex texts on both concrete and academic/professional topics, including discussions in their field of specialisation. Students should be able to interact with a degree of fluency and spontaneity that makes regular interaction with native speakers quite possible without strain for either party. They should be able to produce clear, detailed text on a wide range of academic/professional subjects and explain a viewpoint on a topical issue giving the advantages and disadvantages of various options.
- Výstupy z učení
- Student bude po absolvování předmětu schopen: - přednést krátkou prezentaci na téma ze svého oboru a vést k ní diskuzi - napsat abstrakt své prezentace - klást otázky týkající se akademických prezencí v různých oborech - napsat krátkou argumentační esej na základě akademického textu.
- Osnova
- 1. Academic orientation: academic vs subject specific vs general English vocabulary; formality and appropriateness in English in an academic context 2. Learning (academic) English: most common mistakes, mother tongue interference, accents 3. Summarising: identifying the main idea and purpose of a short academic text/ an article 4. Writing abstracts: a summary vs an abstract; an article/written text abstract vs presentation abstract 5. Critical thinking, adopting a stance: balanced argumentation 6. Critical thinking, adopting a stance: persuasive argumentation 7. Working with sources; referencing and citation: using reporting verbs, paraphrasing, quoting, working with different citation systems, compiling a reference/bibliography list 8. Essay writing: thesis statement, topic sentences 9. Summary and response essay writing: attributing the source, presenting the source author’s idea(s), introducing the student’s response, making claims, providing supportive evidence 10. Describing images, referring to images in academic context 11. Preparing an academic presentation 12. Delivering an academic presentation 13. Taking part in a discussion – offering meaningful questions, providing response, moving a discussion forward, turn-taking
- Literatura
- povinná literatura
- A II Seminar materials for the CJVA2B course
- doporučená literatura
- ŠTĚPÁNEK, Libor, Janice DE HAAFF, Alena HRADILOVÁ a David SCHÜLLER. Academic English – Akademická angličtina: Průvodce anglickým jazykem pro studenty, akademiky a vědce. Praha: Grada, 2011, 224 s. ISBN 978-80-247-3577-1. info
- neurčeno
- Effective presentations. Edited by Jeremy Comfort. 1st ed. Oxford : Oxford University Press, 2001. 80 s. ISBN 0-19-457065-7.
- Giving presentations. Edited by Mark Ellis - Nina O'Driscoll. 6. impr. Harlow : Longman, 1997. 96 s. ISBN 0-582-06441-4.
- Murphy, R. English Grammar in Use, CUP 1995
- Swan, M. Practical English Usage, OUP 1995
- Thomson, A.J., Martinet, A.V.A Practical English Grammar, OUP 1986
- Výukové metody
- Mini-prezentace připravené studenty, projekty, diskuze na hodinách, četba odborných textů, analýza jazykových ukázek daných žánrů a v daném kontextu.
- Metody hodnocení
- V kurzu je požadována účast na seminářích a plnění průběžných úkolů. Kurz je zakončen zkouškovými úkoly na úrovni B2 dle ERR. Zkouška ověřuje schopnost porozumění a shrnutí akademických textů, schopnost napsat abstrakt a esej, přednést prezentaci a vést diskuzi.
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Informace učitele
- Zkoušku je možné skládat pouze během zkouškového období. Informace o uznávání zkoušek: Studenti, kteří již složili jinou zkoušku na úrovni B2 a vyšší, mohou zažádat o uznání předmětu pod kódem CJVA2U.
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každý semestr.
Výstupní úroveň B2 podle ERR pro hodnocení jazyků. - Nachází se v prerekvizitách jiných předmětů
- CJVA2MHER Interpretation and Understanding: A Dive into Modern Hermeneutics
(CJVA2B||CJVVsT||CJVA1B)&&((fakulta(FF)&&typ_studia(BMN)&&(forma(P))&&(!semestr(1))||obor(MUSFF))) - CJVA2MIDE Language and Identity - sharing multicultural experience
(CJVA2B||CJVVsT)&&((fakulta(FF)&&typ_studia(BMN)&&(forma(P))&&(!semestr(1))||obor(MUSFF))) - CJVA2MLIT Discussing English Literature - An Analytical and Comparative Approach
(CJVA2B||CJVVsT||CJVA1B)&&((fakulta(FF)&&typ_studia(BMN)&&(forma(P))&&(!semestr(1))||obor(MUSFF)))
- CJVA2MHER Interpretation and Understanding: A Dive into Modern Hermeneutics
- Statistika zápisu (jaro 2024, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/jaro2024/CJVA2B