FF:VIKMB33 Laboratoř vzděl. technologií - Informace o předmětu
VIKMB33 Laboratoř vzdělávacích technologií
Filozofická fakultajaro 2014
- Rozsah
- 1/1. 4 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- RNDr. Michal Černý, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Jan Zikuška (pomocník) - Garance
- PhDr. Petr Škyřík, Ph.D.
Kabinet informačních studií a knihovnictví – Ústav české literatury – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Marie Hradilová
Dodavatelské pracoviště: Kabinet informačních studií a knihovnictví – Ústav české literatury – Filozofická fakulta - Rozvrh
- Út 12:30–14:05 C128
- Předpoklady
- Základní počítačová gramotnost a kladný vztah k technologiím.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/20, pouze zareg.: 0/20 - Mateřské obory/plány
- Informační studia a knihovnictví (program FF, N-IS) (2)
- Cíle předmětu
- Studenti se seznámí s programy a přístroji umožňující online přenos videa prostřednictvím počítačové sítě a pro realizaci webinářů. Student bude umět zvolit optimální technologii, navrhnout vlastní technologické řešení pro různá pedagogická paradigmata a situace. Bude umět realizovat webináře a poskytovat během nich technickou i metodologickou podporu přednášejícím.
- Osnova
- Video - základní parametry, vlastnosti, kódování.
- Přenos multimédií v počítačových sítích.
- Technické aspekty tvorby, záznamu a přenosu videa.
- Pedagogická paradigmata s ohledem na distanční video výuku.
- Webináře.
- Online stream multimédií.
- Literatura
- povinná literatura
- BRDIČKA, Bořivoj. Dělá z nás Google hlupáky?. Metodický portál: Články [online]. 22. 09. 2008, [cit. 2013-08-22]. Dostupný z WWW: http://spomocnik.rvp.cz/clanek/11771/. ISSN 1802-4785.
- SIEMENS, George. Duplication theory of educational value. 2011. [cit. 2013-08-23]. Dostupný z WWW: http://www.elearnspace.org/blog/2011/09/15/duplication-theory-of-educational-value/.
- CLAY, Cynthia. Great webinars: how to create interactive learning that is captivating, informative and fun. San Francisco, CA: Pfeiffer, 2012, xxii, 185 pages. ISBN 9781118230510.
- ROHLÍKOVÁ, Lucie a Jana VEJVODOVÁ. Vyučovací metody na vysoké škole. 1. vyd. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni, 2010, 104 s. ISBN 9788070439678. info
- doporučená literatura
- TREION MULLER, Matthew Murdoch. The webinar manifesto. New York: RosettaBooks. ISBN 978-079-5333-552.
- WEINSTEIN, Stephen. The Multimedia Internet (Information Technology: Transmission, Processing and Storage). Springer, 2005, 386 s. ISBN 0387236813. info
- GOUDA, Mohamed G. Elements of network protocol design. New York: John Wiley & Sons, 1998, xviii, 506. ISBN 0471197440. info
- WOLF, Lars Christian. Resource management for distributed multimedia systems. Boston: Kluwer Academic Publishers, 1996, x, 145 s. ISBN 0-7923-9748-7. info
- Výukové metody
- Úvodní pedagogické a technologické přednášky budou postupně přecházet v praktická cvičení spočívající ve vyzkoušení vybraných technologií samotnými studenty.
- Metody hodnocení
- Aktivní účast na semináři a ústní kolokvium. Předmět není vhodný (v tomto semestru) pro kombinované studenty.
- Další komentáře
- Studijní materiály
- Statistika zápisu (jaro 2014, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/jaro2014/VIKMB33