FF:VIKMB33 Laboratoř vzděl. technologií - Informace o předmětu
VIKMB33 Laboratoř vzdělávacích technologií
Filozofická fakultajaro 2016
- Rozsah
- 1/1. 4 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- RNDr. Michal Černý, Ph.D. (přednášející)
PhDr. Pavla Vizváry, Ph.D. LL.M. (pomocník) - Garance
- PhDr. Petr Škyřík, Ph.D.
Kabinet informačních studií a knihovnictví – Ústav české literatury – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Alžběta Šašinková, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Kabinet informačních studií a knihovnictví – Ústav české literatury – Filozofická fakulta - Rozvrh
- Út 14:10–15:45 L11
- Předpoklady
- Základní počítačová gramotnost a kladný vztah k technologiím.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/20, pouze zareg.: 0/20 - Mateřské obory/plány
- Informační studia a knihovnictví (program FF, N-IS) (2)
- Cíle předmětu
- Předmět se bude v tomto semestru věnovat problematice přípravy a tvorby multimediálních a interaktivních učebních materiálů.
- Studenti si osvojí tyto dovednosti:
- Základy sazby elektronických dokumentů
- Práce se systémem Triobo
- Uživatelské testování, práce se statistikami čtenosti a chování uživatelů
- Multimedializace klasického obsahu
- Design interaktivních publikací pro web
- Design interaktivních publikací pro tablet
- Osnova
- Kurz se věnuje celkové koncepci designu vzdělávacích materiálů, které mají formu elektronického dokumentu určitého pro tablet, případně pro web. Většina semestru bude věnována tvorbě a návrhu těchto dokumentů a to v různých modelech spolupráce s autory základních textů. Důraz bude kladen na práci se systémem Triobo, ale letmo se dotkneme také dalších aplikací či nástrojů (iSpring, InDesign, …).
- Kurz kombinuje technické a grafické kompetence studentů s didaktickým a pedagogickým vhledem do problematiky.
- Literatura
- povinná literatura
- SIEMENS, George. Duplication theory of educational value. 2011. [cit. 2013-08-23]. Dostupný z WWW: http://www.elearnspace.org/blog/2011/09/15/duplication-theory-of-educational-value/.
- BRDIČKA, Bořivoj. Dělá z nás Google hlupáky?. Metodický portál: Články [online]. 22. 09. 2008, [cit. 2013-08-22]. Dostupný z WWW: http://spomocnik.rvp.cz/clanek/11771/. ISSN 1802-4785.
- ROHLÍKOVÁ, Lucie a Jana VEJVODOVÁ. Vyučovací metody na vysoké škole. 1. vyd. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni, 2010, 104 s. ISBN 9788070439678. info
- doporučená literatura
- WEINSTEIN, Stephen. The Multimedia Internet (Information Technology: Transmission, Processing and Storage). Springer, 2005, 386 s. ISBN 0387236813. info
- WOLF, Lars Christian. Resource management for distributed multimedia systems. Boston: Kluwer Academic Publishers, 1996, x, 145 s. ISBN 0-7923-9748-7. info
- Výukové metody
- Studenti pod vedením lektora připravují interaktivní multimediální publikace, diskutují o jejich vlastnostech a struktuře, testují a hodnotí výsledky své práce. Jen mimořádně jsou zařazeny výkladové části.
- Metody hodnocení
- Vytvoření vlastního multimediálního interaktivního materiálu (ze zadaných nebo jinak smluvených podkladů) v přiměřené kvalitě a rozsahu. Využívání systému Triobo (http://www.triobo.com/cz/) a dalších nástrojů.
- Další komentáře
- Studijní materiály
- Statistika zápisu (jaro 2016, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/jaro2016/VIKMB33