FF:VIKMB33 Laboratoř vzděl. technologií - Informace o předmětu
VIKMB33 Laboratoř vzdělávacích technologií
Filozofická fakultajaro 2017
- Rozsah
- 1/1. 4 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- RNDr. Michal Černý, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- PhDr. Petr Škyřík, Ph.D.
Kabinet informačních studií a knihovnictví – Ústav české literatury – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Sabina Kubisová
Dodavatelské pracoviště: Kabinet informačních studií a knihovnictví – Ústav české literatury – Filozofická fakulta - Rozvrh
- Út 9:10–10:45 212
- Předpoklady
- Základní počítačová gramotnost a kladný vztah k technologiím.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/20, pouze zareg.: 0/20 - Mateřské obory/plány
- Informační studia a knihovnictví (program FF, N-IS) (2)
- Cíle předmětu
- Předmět se bude v tomto semestru věnovat problematice testování a práce s různými LMS. Studenti si vyzkouší různá prostředí a budou navrhovat implementace systémů do různých kurzů či pedagogických situací. Cíle předmětu:
- Základní povědomí o LMS, jeho struktuře a funkcí
- Reflexe vztahu LMS a didaktických teorií
- Reflexe dichotomie LMS a e-learning
- Zisk základní zkušenosti s testováním LMS
- Náhled na LMS jako na druh CMS, zkušenost s plněním obsahu
- Zisk povědomí o designu online kurzu, zkušenost s jeho implementací.
- Osnova
- Kurz je rozdělen na dvě části. V první dochází ke kritické systematické reflexi LMS, jeho místa ve vzdělávací procesu dětí i dospělých. V praktické části si studenti vyberou LMS a budou je testovat. Mimo samotného testu si v něm vyzkouší vytvořit prototyp edukační jednotky, který otestují a presentují ostatním.
Příklady testovaných systémů:- Moodle
- Google Classroom
- CG Scholar
- Edmodo
- Curatr3
- Canvas LMS
- Gee.io
- Absorblms
- OpenLearning
- Coursesites
- Neolms
- Sakai
- OpenEdX
- Latitudelearning
- Kentico Cloud
- Další systémy (nebo například sociální učební sítě či decentralizovaná LMS), si studenti mohou navrhovat sami.
- Literatura
- povinná literatura
- SIEMENS, George. Duplication theory of educational value. 2011. [cit. 2013-08-23]. Dostupný z WWW: http://www.elearnspace.org/blog/2011/09/15/duplication-theory-of-educational-value/.
- BRDIČKA, Bořivoj. Dělá z nás Google hlupáky?. Metodický portál: Články [online]. 22. 09. 2008, [cit. 2013-08-22]. Dostupný z WWW: http://spomocnik.rvp.cz/clanek/11771/. ISSN 1802-4785.
- ROHLÍKOVÁ, Lucie a Jana VEJVODOVÁ. Vyučovací metody na vysoké škole. 1. vyd. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni, 2010, 104 s. ISBN 9788070439678. info
- doporučená literatura
- WEINSTEIN, Stephen. The Multimedia Internet (Information Technology: Transmission, Processing and Storage). Springer, 2005, 386 s. ISBN 0387236813. info
- WOLF, Lars Christian. Resource management for distributed multimedia systems. Boston: Kluwer Academic Publishers, 1996, x, 145 s. ISBN 0-7923-9748-7. info
- neurčeno
- ČERNÝ, Michal. Informační systém ve vzdělávání: Od matrik k sémantickým technologiím a dialogovým systémům. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2016. 138 s. ISBN 978-80-210-8326-4.
- Výukové metody
- Teoretická diskusní setkání se postupně mění na reflektivní presentační seminář.
- Metody hodnocení
- Povinností je nejméně 80 % aktivní účast, dále pak vytvořený prototyp ve zvoleném LMS a presentace 1-2 LMS na seminář (dle počtu studentů) včetně vyplněné informační karty.
- Informace učitele
- List pro popis LMS Přihlašování k tématu
- Další komentáře
- Studijní materiály
- Statistika zápisu (jaro 2017, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/jaro2017/VIKMB33