FF:VIKMB19 Interakce člověk-počítač - Informace o předmětu
VIKMB19 Interakce člověk-počítač (Human-computer Interaction)
Filozofická fakultajaro 2016
- Rozsah
- 1/1/0. 4 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- Mgr. Tomáš Bouda, Ph.D. (přednášející)
Bc. Petr Kalíšek (přednášející)
PhDr. Ladislava Zbiejczuk Suchá, Ph.D. (pomocník) - Garance
- PhDr. Petr Škyřík, Ph.D.
Kabinet informačních studií a knihovnictví – Ústav české literatury – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Alžběta Šašinková, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Kabinet informačních studií a knihovnictví – Ústav české literatury – Filozofická fakulta - Rozvrh
- Út 17:30–19:05 C43
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 30 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/30, pouze zareg.: 0/30 - Mateřské obory/plány
- Informační studia a knihovnictví (program FF, N-IS) (2)
- Cíle předmětu
- Kurz slouží jako teoretický i praktický úvod do oboru Human –Computer Interaction (Interakce člověk–počítač). Po absolvování kurzu budou studenti schopni navrhovat a prototypovat vlastní mobilní aplikace, aplikace na tablety nebo webové aplikace. Budou schopni také realizovat uživatelské testovat a využít heuristickou analýzy. Studenti si osvojí také práci v Axure/Balsamiqu.
- Osnova
- úvod: human-computer interaction, psychologie interakčního designu
- scénáře, persony, storyboardy, papírové prototypováni
- prototypování- digitální mock-ups (Axure)
- Testujeme
- heuristická analýza
- přímá manipulace
- mobilní aplikace
- vizuální a informační design
- uživatelské testováni
- Design čtenářského prožitku
- Emoční design
- Exkurze
- Literatura
- povinná literatura
- COOPER, Alan, Robert REIMANN, Dave CRONIN a Alan COOPER. About face 3: the essentials of interaction design. [3rd ed.], Completely rev. Indianapolis, IN: Wiley Pub., c2007, xxxv, 610 p. ISBN 04-700-8411-1.
- JOHNSON, Jeff. Designing with the mind in mind : simple guide to understanding user interface design rules. Amsterdam: Morgan Kaufmann, 2010, xiv, 186. ISBN 9780123750303. info
- doporučená literatura
- 3. BUXTON, William. Sketching user experience: getting the design right and the right design. San Francisco, CA: Morgan Kaufmann, 2007, p. cm. ISBN 01-237-4037-1.
- 2. LAL, Rajesh. Digital design essentials: 100 ways to design better desktop, web, and mobile interfaces. pages cm. ISBN 9781592538034.
- KRUG, Steve. Nenuťte uživatele přemýšlet! : praktický průvodce testováním a opravou chyb použitelnost [sic] webu. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2010, 165 s. ISBN 9788025129234. info
- SIMON, Herbert Alexander. The sciences of the artificial. 3rd ed. Cambridge, Mass.: MIT, 1996, xiv, 231. ISBN 9780262193740. info
- HUTCHINS, Edwin. Cognition in the wild. Cambridge, Mass.: MIT, 1995, xvii, 381. ISBN 0262082314. info
- Výukové metody
- lekce, skupinový projekt
- Metody hodnocení
- Hodnoceny budou dílčí skupinové úkoly. Kombinovaní studenti nemusejí pracovat na skupinovém projektu. Hodnocení se v jejich případě odvíjí od samostatné písemné práce.
- Další komentáře
- Studijní materiály
- Statistika zápisu (jaro 2016, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/jaro2016/VIKMB19