FF:VIKBA14 Digitální kompetence - Informace o předmětu
VIKBA14 Digitální kompetence
Filozofická fakultapodzim 2015
- Rozsah
- 2/0/0. 4 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- RNDr. Michal Černý, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- PhDr. Petr Škyřík, Ph.D.
Kabinet informačních studií a knihovnictví – Ústav české literatury – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Alžběta Šašinková, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Kabinet informačních studií a knihovnictví – Ústav české literatury – Filozofická fakulta - Rozvrh
- Pá 12:30–14:05 B2.23
- Předpoklady
- VIKBA05 Transformace dat
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je rozvoj teoretických i praktických znalostí a dovedností, které umožní frekventantovi pracovat s moderními technologiemi pro vzdělávání a pro presentaci informací. Jde především o infografiku, tvorbu učebního materiálu, e-portfolia, digitálního kurátorství, 3D tisku, 3D modelování atp.
- Osnova
- 1. Úvod, digitální svět, Gartner Hype Cycle, informační společnost, organisační pokyny
- 2. Počítačové sítě I.
- 3. Počítačové sítě II., cloud
- 4. Multimédia v teorii a praxi
- 5. Kolaborace a kooperace online, digitální informační kurátorství
- 6. Infografika, počítačová grafika
- 7. E-learning, m-learning, e-portfolia
- 8. Informační systémy a adaptabilní učení, SCORM
- 9. Webináře, video a jeho zpracování, distanční vzdělávání
- 10. Technologie pro web, databáze, vyhledávání
- 11. Rozšířená realita, Google Glass
- 12. 3D tisk a 3D modelování
- 13. Open source technologie, Linux
- Literatura
- povinná literatura
- ČERNÝ, Michal. 12 trendů v české softwarové ekonomice: technologické, ekonomické, sociální a etické aspekty ICT. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2014. 139 s. neuvedeno. ISBN 978-80-210-6803-2.
- ČERNÝ, Michal. Kolaborativní a kooperativní systémy (nejen) v knihovnách. Knihovna, Národní knihovna ČR, 2014, roč. 25, č. 1, s. 117-125. ISSN 1801-3252.
- ČERNÝ, Michal. Analýza a vizualizace dat – základ pro informační analytiky. In Jiřina Novotná. Moderní trendy ve vyučování matematiky a přírodovědných předmětů. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2013. s. 102-108. ISBN 978-80-210-6724-0.
- neurčeno
- ČERNÝ, Michal, Dagmar CHYTKOVÁ, Pavlína MAZÁČOVÁ a Gabriela ŠIMKOVÁ. Distanční vzdělávání pro učitele. 1. vyd. Brno: Flow, 2015, 176 s. ISBN 978-80-905480-7-7. info
- EGER, Ludvík. Jak tvořit distanční text. 2. vyd. V Plzni: Západočeská univerzita, 2001, 46, 11 s. ISBN 80-7082-770-X. info
- Distanční vzdělávání - principy a metodika :sborník semináře konaného ve dnech 23.-24. 1. 1996. Ostrava: Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava, 1996, 60 s. ISBN 80-7078-335-4. info
- Výukové metody
- e-learning, přednáška, seminář
- Metody hodnocení
- Výuka probíhá formou semináře. Během semestru budou vyžadovány průběžné praktické úkoly. Na konci je třeba složit test. Výsledná známka vzniká složením bodů získaných během jednotlivých aktivit.
- Další komentáře
- Studijní materiály
- Statistika zápisu (podzim 2015, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/podzim2015/VIKBA14