FI:DUCIT Teaching Lab - Informace o předmětu
DUCIT Teaching Lab
Fakulta informatikypodzim 2022
- Rozsah
- 0/2/1. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- RNDr. Tomáš Effenberger, Ph.D. (přednášející)
prof. RNDr. Jan Strejček, Ph.D. (přednášející)
RNDr. Martin Ukrop, Ph.D. (přednášející)
doc. RNDr. Pavel Matula, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Tomáš Foltýnek, Ph.D. (přednášející) - Garance
- prof. RNDr. Petr Hliněný, Ph.D.
Fakulta informatiky
Kontaktní osoba: RNDr. Tomáš Effenberger, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Fakulta informatiky - Rozvrh
- Po 10:00–11:50 A220
- Předpoklady
- SOUHLAS
Student vede alespoň jednu hodinu výuky (cvičení) každý týden. Předmět si mohou zapisovat studenti bakalářského, magisterského i doktorského studia. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 24 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 6/24, pouze zareg.: 0/24, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/24
Jiné omezení: Učitel omezuje zápis na studenty, kteří aktuálně vedou cvičení. - Mateřské obory/plány
- předmět má 6 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Rozvinout kompetence pro vedení přínosných cvičení.
- Výstupy z učení
- Student se zlepší v následujících schopnostech:
- vysvětlovat látku přínosným způsobem;
- interagovat se skupinou způsobem, který studenty aktivně zapojuje;
- zadávat jasné úlohy a měnit jejich obtížnost podle potřeby;
- pomáhat zaseknutým studentům a podpořit jejich přemýšlení;
- poskytovat užitečnou zpětnou vazbu;
- nastavovat žádoucí normy ve výuce;
- dál se zlepšovat skrze reflexi vlastní výuky. - Osnova
- Dobrá první hodina
- Dovednosti učitele
- Interakce se skupinou
- Interakce s jednotlivci
- Cíle hodin a příprava na výuku
- Strukturování hodiny
- Zadávání a obtížnost úloh
- Hodnocení a zpětná vazba
- Vysvětlování a organizace znalostí
- Motivace studentů
- Literatura
- doporučená literatura
- WILSON, Greg. Teaching Tech Together: How to Make Your Lessons Work and Build a Teaching Community around Them. 1st Edition. Chapman and Hall/CRC, 2019, 248 s. ISBN 978-0-367-35297-4. Full version of the book available online. info
- AMBROSE, Susan A. How learning works : seven research-based principles for smart teaching. Edited by Richard E. Mayer. 1st ed. San Francisco, CA: Jossey-Bass, 2010, xxii, 301. ISBN 9780470484104. info
- PETTY, Geoffrey. Teaching today : a practical guide. 4th ed. Cheltenham: Nelson Thornes, 2009, vii, 614. ISBN 9781408504154. info
- BAIN, Ken. What the best college teachers do. Cambridge, Mass.: Harvard University Press, 2004, 207 p. ISBN 9780674013254. info
- WEINSTEIN, Yana, Megan SUMERACKI a Oliver CAVIGLIOLI. Understanding how we learn : a visual guide. First edition. Abingdon: Routledge, 2019, x, 165. ISBN 9781138561724. info
- Výukové metody
- Interaktivní výklad, modelové situace s rozborem, diskuze ve skupinách, praktický trénink dovedností, hospitace, reflexe své výuky.
- Metody hodnocení
- Požadavkem k zápočtu je aktivní účast na hodinách, reflektování vlastní výuky, hospitace (poskytnutí zpětné vazby na výuku jiného cvičícího) a vypracování průběžných domácích úloh (např. zápisy z přečtených článků, plán své hodiny).
- Informace učitele
- Mohlo by vás zajímat také XS450 Komunikační trénink, XS451 Komunikační trénink 2, XS020 Inspiratorium pro učitele, F2452 Inspiratorium pro učitele 2 a XS350 Práce se skupinovou dynamikou a PAM135 Lektorské minimum.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2022, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fi/podzim2022/DUCIT