FSS:PSY437 Projective Techniques - Course Information
PSY437 Rorschach, Thematic Apperception Test and Other Projective Techniques
Faculty of Social StudiesAutumn 2007
- Extent and Intensity
- 1/1. 4 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- prof. PhDr. Ivo Čermák, CSc. (lecturer)
PhDr. Jan Ženatý (lecturer) - Guaranteed by
- prof. PhDr. Ivo Čermák, CSc.
Department of Psychology – Faculty of Social Studies
Contact Person: prof. PhDr. Ivo Čermák, CSc. - Timetable
- each even Friday 12:00–17:40 U23
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
The capacity limit for the course is 25 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 0/25, only registered: 0/25 - fields of study / plans the course is directly associated with
- Psychology (programme FSS, N-PS)
- Course objectives (in Czech)
- Studenti se seznámí se základními principy interpretace projektivních metod. Důraz bude kladen a Rorschachův test a Tématicko apercepční test. Kurz má přispět k rozvoji základních praktických dovedností v používání projektivního přístupu k diagnostice a je východiskem pro postgraduální vzdělávání v obou metodách.
- Syllabus (in Czech)
- I.blok: Projektivní metody, historie, projektivní psychologie, projektivní přístup, holistický model diagnostického uvažování. Rorschachova metoda: původní experimenty, biografie, teorie H. Rorschacha a pozdější psychoanalytické a percepčně – kognitivní přístupy. Její variace (Behn-Rorschach, Zulliger). Co nám všechno může sdělit příběh? Vztah mezi životem a příběhem. Historie TAT. Varianty TAT: TAT, CAT, SAT, MAPS, TEMAS, AAC. II.blok: Vývojový přístup k použití ROR a jiných projektivních metod. Vývojová psychopatologie. Intratestové chování a extrapolace do mimotestových situací. Teorie TAT: princip projekce a apercepce, latentní a manifestní, imaginace a realita, apercepční distorze, obecné interpretační postupy, validita a reliabilita TAT, kulturní a genderové souvislosti. III.blok: Popis jednotlivých tabulí ROR a jejich stimulační charakteristiky. Kdy použít TAT. Instrukce. Vyzývací charakter tabulí. IV.blok: ROR: Zásady signování odpovědí. Základní hypotézy týkající se lokalizace, determinant, obsahů a zvláštních fenoménů. TAT: Přehled skórovacích přístupů: Murray, Henry, Tomkins a Tomkinsová, McClleland, Ronan, Bellak, Teglasi V.blok: ROR: Praktické nácviky administrace, pozorovaní zaznamenávání verbálních i neverbálních projevů probanda. TAT: Morální import příběhu v TAT. VI.blok: Zápočet Poznámka: praktická cvičení, rozbor kazuistických fragmentů, apod. budou zařazovány do jednotlivých bloků průběžně
- Assessment methods (in Czech)
- Studenti napíší esej o jednom protokolu ROR a jenom protokolu TAT, které jim budou přednášejícími poskytnuty. Využijí znalosti získané v průběhu kurzu (v případě ROR se pokusí o signování) a vlastním studiem. Termín odevzdání: 11.1.2008 do odevzdávarny v IS.
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course is taught annually.
- Listed among pre-requisites of other courses
- Enrolment Statistics (Autumn 2007, recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/fss/autumn2007/PSY437