PdF:FJ3006 Didaktika francouzštiny 1 - Informace o předmětu
FJ3006 Didaktika francouzštiny 1
Pedagogická fakultapodzim 2024
- Rozsah
- 0/2/0. kombinované studium 4 hod. konzultací. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučováno kontaktně - Vyučující
- doc. Mgr. Václava Bakešová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Petra Suquet, M.A., Ph.D. (cvičící) - Garance
- doc. Mgr. Václava Bakešová, Ph.D.
Katedra francouzského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Barbora Hůrková
Dodavatelské pracoviště: Katedra francouzského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- FJ3006/01: Čt 10:00–11:50 učebna 63, P. Suquet
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 12 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Předmět je zaměřen na problematiku aktérů vyučovacího procesu (žák, učitel, interakce, prostor, organizace práce ve třídě) a výběru didaktického materiálu.
- Výstupy z učení
- Po obsolvování kurzu by měl být student schopen: definovat základní didaktické pojmy (žák, učitel, interakce, motivace, potřeby, typy dokumentů, výběr dokumentů, etc.) a aplikovat dané poznatky v praxi.
- Osnova
- 1. Apprenant. 2. Enseignant. 3. Interaction. 4. Organisation du travail. 5. Travail de groupe. 6. Document en didactique. 7. Types de documents. 8. Supports numériques. 9. Analyse du manuel.
- Literatura
- doporučená literatura
- BERTOCCHINI, Paola a Edvige COSTANZO. Manuel de formation pratique pour le professeur de FLE : cours activetés corrigés. [Paris]: CLE International, 2008, 271 s. ISBN 9782090353792. info
- CUQ, Jean-Pierre a Isabelle GRUCA. Cours de didactique du franҫais langue étrangère et seconde. 4ᵉ édition. Fontaine: Presses universitaires de Grenoble, 2017, 482 stran. ISBN 9782706126772. info
- TAGLIANTE, Christine. La classe de langue. Nouvelle édition. Paris: CLE International, 2006, 199 stran. ISBN 9782090330687. info
- Un cadre européen commun de référence pour les langues : apprendre, enseigner, évaluer - volume complémentaire. (2021). Strasbourg: Conseil de l’Europe.
- Výukové metody
- Seminář, diskuse, prezentace, individuální práce. Propojování teoretických poznatků s praxí, využívání aktivizační metody, získávání zkušenosti s konkrétními vyučovacími situacemi. Studenti kombinovaného studia jsou povinni zúčastnit se nejméně poloviny konzultací.
- Metody hodnocení
- Výstupem předmětu je zpracování plánu výuky a vyučovací jednotky. Studenti zpracují dlouhodobý plán výuky cizího jazyka pro konkrétní třídu vybrané školy na jeden rok a jeden podrobný plán vyučovací hodiny a její reflexi po realizaci. Studenti odevzdávají projekt na konci semestru v tištěné nebo elektronické podobě. Zpětná vazba je poskytnuta ústně při závěrečné odborné diskuzi nad projektem.
- Vyučovací jazyk
- Francouzština
- Informace učitele
- Podrobnější informace naleznou studenti ve studijních materiálech předmětu. V případě studijního pobytu v zahraničí, student kontaktuje vyučujícího předmětu před svým odjezdem a domluví se: a) zda mu předmět může být uznán jako "předmět za předmět" (v tom případě doloží vyučujícímu popis obsahu kurzu, který si chce na zahraniční univerzitě zapsat) a následně o tom uvědomí i oborovou koordinátorku Erasmus + b) jakým způsobem bude moci splnit předmět individuálně během svého pobytu v zahraničí nebo po svém příjezdu zpět.
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
- Nachází se v prerekvizitách jiných předmětů
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2024/FJ3006