PdF:OP3BP_DOPP Foundations of Education - Course Information
OP3BP_DOPP Foundations of Education
Faculty of EducationAutumn 2007
- Extent and Intensity
- 2/0/0. 4 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- doc. Mgr. Pavel Pecina, Ph.D. (lecturer)
doc. RNDr. PhDr. Mojmír Stojan, CSc. (lecturer) - Guaranteed by
- doc. Mgr. Pavel Pecina, Ph.D.
Department of Physics, Chemistry and Vocational Education – Faculty of Education
Contact Person: Miluše Čánská - Timetable
- Tue 9:45–11:25 učebna 24
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
The capacity limit for the course is 65 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 0/65, only registered: 0/65 - fields of study / plans the course is directly associated with
- Teacher Education - Vocational Training (programme PdF, B-SPE)
- Course objectives (in Czech)
- Uvedení do oboru pedagogika, institucionální a informační báze pedagogiky, metodologická a teoretická východiska pro další pedagogické disciplíny, pojetí a obsah základních pedagogických kategorií, vědeckovýzkumná metodologie pedagogiky
- Syllabus (in Czech)
- Funkce pedagogické propedeutiky Informační a institucionální báze pedagogiky Pojetí výchovy Pojetí pedagogiky Konstituování edukační soustavy, atributy edukačních soustav Výchovné cíle Sociální role a výchovné složky osobnosti Osobnost pedagoga Objekt výchovného působení Výchovné prostředky Druhy, metody a techniky pedagogického výzkumu Význam pedagogického výzkumu
- Assessment methods (in Czech)
- Okruhy ke zkoušce: Funkce pedagogické propedeutiky. Základní orientace ve spektru věd o výchově. Informační a institucionální báze pedagogiky. Charakteristika základní soudobé pedagogické literatury, elektronická média. Klíčová pedagogická pracoviště v ČR. Pojetí výchovy. Výchova a socializace, hodnotová orientace výchovy. Pojetí pedagogiky. Struktura pedagogiky. Soustava pedagogických disciplín, jejich předmět a význam. Druhy a význam pedagogického výzkumu. Fáze, metody a techniky výzkumu. Výchovné cíle, jejich charakteristika a harmonizace. Příprava jedince pro sociální role. Složky výchovy. Pojetí výchovy a vzdělávání, moderní koncepce edukace. Pedagog. Osobnost pedagoga, jeho vzdělání a kompetence. Objekt výchovy. Osobnost dítěte, žáka, studenta, klienta. Výchovné prostředky. Materiální a nemateriální prostředky, jejich charakteristika. Význam práce, hry, umění, sportu a masmédií v edukaci. Organizační formy edukačního procesu. Školní a mimoškolní výchova, zájmová činnost.
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course is taught annually.
- Enrolment Statistics (Autumn 2007, recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/autumn2007/OP3BP_DOPP