PdF:CJ2MP_JAM2 Alt. Methods of Teach.Czech II - Course Information
CJ2MP_JAM2 Alternative Methods of the Czech Language Teaching II
Faculty of EducationSpring 2005
- Extent and Intensity
- 0/2/0. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- doc. PhDr. Jana Marie Tušková, Ph.D. (lecturer)
- Guaranteed by
- doc. PhDr. Jana Marie Tušková, Ph.D.
Department of Czech Language and Literature – Faculty of Education
Contact Person: Ivana Luklová - Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Lower Secondary School Teacher Training in Czech Language and Literature (programme PdF, M-ZS5)
- Lower Secondary School Teacher Training in Czech Language and Literature (programme PdF, N-ZS)
- Course objectives (in Czech)
- Předmět rozvíjí vědomosti a zejména praktické dovednosti, které studenti získali v absolvováním předmětu Alternativní metody výuky ČJ I. Důraz je kladen na praktické zvládnutí metod, jejichž cílem je především rozvoj aktivního, efektivního učení a samostatného, kritického myšlení žáků, dále na rozvoj práce s textem rozvoj tvořivosti. Osvojené metody výuky odpovídají požadavkům Rámcového vzdělávacího programu.
- Syllabus (in Czech)
- 1. Metody evokační fáze vyučovací hodiny (klíčová slova, párová diskuse apod.). 2. Metody fáze uvědomění (diskusní pavučina, učíme se navzájem apod.). 3. Metody fáze reflexe (myšlenková mapa, volné psaní). 4. Hra jako vyučovací metoda v českém jazyce. 5. Využití počítačových programů ve výuce mluvnice a slohu. 6. Vliv metod výuky na školní klima. 7. Postup při přípravě vyučovacích hodin.
- Literature
- Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání, Praha : VÚP 2004
- GRECMANOVÁ, Helena, Eva URBANOVSKÁ and Petr NOVOTNÝ. Podporujeme aktivní myšlení a samostatné učení žáků (Supporting Active Thinking and Independent Learning of Pupils). Vyd. 1. Olomouc: Hanex, 2000, 160 pp. Edukace. ISBN 80-85783-28-2. info
- FISHER, Robert. Učíme děti myslet a učit se :praktický průvodce strategiemi vyučování. 1. vyd. Praha: Portál, 1997, 172 s. ISBN 80-7178-120-7. info
- SILBERMAN, Mel and Karen LAWSONOVÁ. 101 metod pro aktivní výcvik a vyučování : osvědčené způsoby efektivního vyučování. 1. vyd. Praha: Portál, 1997, 311 s. ISBN 80-7178-124-X. info
- KOŽMÍN, Zdeněk. Tvořivý sloh. Praha: Victoria Publishing, 1995, 104 pp. ISBN 80-7187-037-4. info
- Assessment methods (in Czech)
- Typ výuky: seminář Předmět je ukončen zápočtem.
- Language of instruction
- Czech
- Further Comments
- The course is taught annually.
The course is taught every week.
- Enrolment Statistics (Spring 2005, recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/spring2005/CJ2MP_JAM2