PdF:SV4BP_MULS Multicultural Education Sem. - Course Information
SV4BP_MULS Multicultural Education Seminar
Faculty of EducationSpring 2006
- Extent and Intensity
- 0/1/0. 1 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- Mgr. Lenka Gulová, Ph.D. (lecturer)
Mgr. Ema Štěpařová, Ph.D. (seminar tutor) - Guaranteed by
- Mgr. Lenka Gulová, Ph.D.
Department of Social Education – Faculty of Education
Contact Person: Mgr. Zuzana Nováčková - Timetable
- Wed 10:15–11:50 učebna 33
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Social and Free Time Education (programme PdF, B-PD)
- Course objectives (in Czech)
- Úvod do problematiky multikulturní výchovy, výchova k toleranci a porozumění mezi národy, výchova proti rasismu a násilí, interkulturalita, problematika migrace z pohledu historie a současnosti, situace národnostních menšin u nás, Češi a Romové vzájemné soužití, úvod do světových náboženství, nová náboženská hnutí, situace imigrantů v České republice, rasismus a jeho produkty, diskriminace a netolerance ve společnosti, diskriminace různých skupin ve společnosti, metodická práce s dětmi, mládeží i dospělými lidmi v oblasti multikulturní výchovy, příprava sociálního pedagoga pro výchovnou a vzdělávací činnost v oblasti multikulturní výchovy
- Syllabus (in Czech)
- Charakteristika 21. století jako éry širokých pluralitních společností Objasnění pojmů jako je rasismus a jeho produkty, diskriminace, rasové násilí, multikulturalita, interkulturalita, kulturní šok, xenofobie, intolerance, pogrom, fundamentalismus, terorismus, agrese, holocaust, genocida, atd. Migrace historie a současnost, přistěhovalectví v našich podmínkách, azylová politika ČR Současná situace v České republice národnostní menšiny u násČeši a Romové historická hlediska a perspektivy Multikulturní výchova interkulturní, multietnická Úvod do lidských práv, Deklarace lidských právAntisemitismus nejvytrvalejší zášť v dějinách lidstva Církve, náboženství, sekty,ateismus- vzájemné konflikty a projevy intolerance, světová náboženství Diskriminace některých skupin ve společnosti (homosexuální menšiny, feminismus, postavení ženy ve společnosti, násilí na ženách,šovinismus, nacionalismus,) Projektování v oblasti multikulturní výchovy, projekty a programy na podporu interkulturalismu Interkulturní výcvik příprava sociálních pedagogů pro práci s menšinami, pro oblast interkulturality.
- Literature
- PRŮCHA, Jan. Multikulturní výchova :teorie - praxe - výzkum. Vyd. 1. Praha: ISV nakladatelství, 2001, 211 s. ISBN 80-85866-72-2. info
- HORÁK, Petr. Claude Lévi-Strauss, Rasa a dějiny (The Race and the History). Překlad, ediční poznámka a bibliografie Petr Horák. Brno: Atlantis, 1999, 72 pp. ISBN 80-7108-138-8. info
- S Romy žít budeme - jde o to jak :dějiny, současná situace, kořeny problémů, naděje společné budoucnosti. Edited by Pavel Říčan. 1. vyd. Praha: Portál, 1998, 143 s. ISBN 80-7178-250-5. info
- Výchova k toleranci a proti rasismu :sborník : zdroje a formy rasismu a netolerance, informace o národnostních menšinách, hry a cvičení pro žáky a studenty. Edited by Tatjana Šišková. Vyd. 1. Praha: Portál, 1998, 203 s. ISBN 80-7178-285-8. info
- ČERNÝ, Václav. Rasismus, jeho základy a vývoj. Edited by Květoslava Komárková. Olomouc: Votobia, 1995, 90 s. ISBN 80-85885-69-7. info
- Assessment methods (in Czech)
- Studium literatury; příprava interkulturní aktivity, hry, soutěže, vlastní kreativitainterkulturní výcvik v rámci semináře (studenti si připraví aktivní vystoupení pro semináře, přípravu odevzdat v písemné formě). Projekt z oblasti multikulturní výchovy skupinová práce, dodržovat předepsané náležitosti, zadání projektů lze čerpat z reálných základů grantové agentury, strukturální fondy EU, MŠMT,atd., rozsah 8 stran, popis problematiky nejméně tři stranyobhajoba projektu v rámci semináře
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course is taught annually.
- Teacher's information
- http://moodlinka.ped.muni.cz/course/view.php?id=630
- Enrolment Statistics (Spring 2006, recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/spring2006/SV4BP_MULS