PřF:Z7150 ICT in Geography Education - Course Information
Z7150 ICT in Geographical Education
Faculty of ScienceAutumn 2007
- Extent and Intensity
- 1/2. 3 credit(s) (plus extra credits for completion). Type of Completion: k (colloquium).
- Teacher(s)
- prof. RNDr. Petr Dobrovolný, CSc. (lecturer)
RNDr. Vladimír Herber, CSc. (lecturer) - Guaranteed by
- RNDr. Vladimír Herber, CSc.
Department of Geography – Earth Sciences Section – Faculty of Science
Contact Person: RNDr. Vladimír Herber, CSc. - Timetable
- Tue 17:00–17:50 Z1,01001b
- Timetable of Seminar Groups:
- Prerequisites (in Czech)
- Z7011 Geographical curriculum || NOW( Z7011 Geographical curriculum )
Předpokládá se znalost následujících disciplín: Statistické metody v geografii, Geoinformační technologie, Dálkový průzkum Země. - Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
The capacity limit for the course is 18 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 0/18, only registered: 0/18 - fields of study / plans the course is directly associated with
- Upper Secondary School Teacher Training in Geography and Cartography (programme PřF, N-GK)
- Course objectives (in Czech)
- Předmět se zabývá využitím současných komunikačních technologií v geografickém vzdělávání. Teoretická část obsahuje dva základní bloky. První je orientován na využití volně přístupných internetových zdrojů pro výuku základních geografických disciplin. Jsou prezentovány současné možnosti získávání, analýzy a vizualizace geografických dat. Je podán přehled zdrojů prostorově lokalizovaných dat a programového vybavení.
- Syllabus (in Czech)
- V praktické části studenti samostatně řeší úkoly podle vzorových cvičení jejich náplní je práce s databázemi geografických dat prostřednictvím jednoduchých dotazovacích jazyků (např. IRIS), tvorba tématických map (VISITview). Cvičení jsou zaměřena především na problematiku globálních změn a globálního mapování v základních geografických disciplínách (např. klimatologie, hydrologie, geomorfologie s aplikacemi na geografické vzdělávání). Druhý blok je orientován na praktické využívání geoinformačních technologií (GT) při prezentaci současných problémů v globálním, regionálním i místním měřítku: Jsou prezentovány možnosti využívání GT v geografickém vzdělávání a dále při řešení vybraných problémů z oblasti základních geografických disciplín Praktická cvičení využívají technologií GIS a dálkového průzkumu Země. Jednotlivá cvičení jsou vytvořena s důrazem na samostudium a individuální formy výuky.
- Literature
- WAHLA, Arnošt. Geografické, kartografické a geoinformatické vzdělávání s podporou webových zdrojů informací. Vyd. 1. Ostrava: Ostravská univerzita, 2006, 75 s. ISBN 8073681439. info
- ZOUNEK, Jiří. Využití internetu v učitelské praxi (The use of the internet in teachers practice). In Raadce učitele. Praha: Raabe, 2003, p. 1-26, 28 pp. Raadce učitele. ISBN 80-86307-04-2. info
- PARKINSON, Claire L. Earth from above :using color-coded satellite images to examine the global environment. Sausalito, Calif.: University Science Books, 1997, xiii, 175. ISBN 0-935702-41-5. info
- HAGGETT, Peter. Geography : a global synthesis. 1st pub. Harlow: Prentice Hall, 2001, xxi, 833. ISBN 0582320305. info
- HARRIES, John E. Earthwatch the climate from space. Chichester: John Wiley & Sons, 1994, 216 s. ISBN 0-13-223843-8. info
- Assessment methods (in Czech)
- Předmět je ukončen zápočtem, kromě účasti na výuce, studenti odevzdají v e stanovených termínech protokoly-výsledky řešení jednotlivých úloh, a dále na konci semestru odevzdají celosemestrální práci, vypracovanou podle pokynů vyučujících.
- Language of instruction
- Czech
- Further Comments
- The course is taught annually.
- Enrolment Statistics (Autumn 2007, recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/sci/autumn2007/Z7150