Ztráta jednoho nebo více smyslů je pro člověka vždy velmi obtížná životní situace. Pohybová aktivita při těchto oslabení může napomoci zvýšit sebeobslužnost jedince, zlepšit nervosvalovou koordinaci, rovnováhu a celkovou zdatnost. Hlavním přínosem však je zlepšení intersociální komunikace jak mez lidmi se stejným oslabením, tak mezi oslabenými a ostatním světem. Cvičenci bez oslabení si mohou vyzkoušet během cvičení, jak těžké je provádět některé běžné životní úkony bez zrakové či sluchové kontroly. I tady (stejně tak jako při neuropsychických oslabeních) využívá zdravotní tělesná výchova cvičení z psychomotoriky, ale i klasických vyrovnávacích cvičení pro odstranění svalové nerovnováhy v oblasti krku a hlavy, balančních cvičení pro zlepšení propriocepce a rovnováhy, rytmických cvičení pro zlepšení vnímání rytmu. Dále využíváme i aerobních cvičení pro snížení nadváhy (především mezi sluchově oslabenými je nadváha v posledních letech velmi aktuálním problémem).
Vzhledem k tomu, že smyslová oslabení mají nemalý dopad na psychickou stránku člověka, je třeba získat oslabené jedince pro provádění pohybových aktivit i při jejich oslabení. Nejdůležitějším cílem je napomoci těmto jedincům se začleněním do společnosti. Vždy volíme takové aktivity, které jsou individuálně vhodné pro konkrétního člověka. Organizaci všech činností dobře zvažujeme tak, aby byla zabezpečena bezpečnost cvičenců a nedocházelo k úrazům nebo zhoršení jejich stavu. Abychom měli určitou jistotu, je vhodné konzultovat výběr pohybových aktivit s ošetřujícím lékařem.
Technické řešení této výukové pomůcky je spolufinancováno Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.