Pojmem eGovernment myslíme zavádění informačních technologií na úřady, a elektronizaci úkonů veřejné správy. To má v důsledku vést k zjednodušení a zpřístupnění komunikace s úřady a zrychlení vyřizování úřední agendy jak ve vztahu k občanům, tak uvnitř veřejné správy. Je třeba zdůraznit, že se nejedná o problematiku Internet governance s níž by se pojem eGovernment mohl snadno zaměnit.
Hlavním zákonem, který odstartoval budování eGovernmentu v České republice je zákon č. 300/2008 Sb., o elektronických úkonech a autorizované konverzi dokumentů, který zavedl elektronický způsob posílání dokumentů mezi orgány veřejné správy a fyzickými a právnickými osobami přes datové schránky. Přístup k informacím poskytovaným veřejným sektorem usnadňují Portál veřejné správy, eJustice a Daňový portál. Základním nástrojem pro zvyšování efektivity a přístupnosti institucí státní správy je vytváření a propojování informačních systémů, v jejichž centru se nachází projekt tzv. základních registrů.
Elektronizace probíhá i v oblasti soudnictví, kde například řízení o elektronickém platebním rozkazu již může probíhat zcela v elektronické formě.[15] Připravuje se rovněž zákon zavádějící elektronickou sbírku zákonů, která umožní publikaci nových předpisů, tedy zásadní moment v procesu přijímání legislativy, výhradně elektronickým způsobem. Při pohledu do zahraničí však vidíme, že prolínání veřejné správy a kyberprostoru se nemusí zdaleka zastavit u vyjmenovaných možností. Pro příklad v Estonsku je již možné elektronicky volit v obecných volbách.
Doporučené čtení:
Strategický plán Vlády ČR „Digitální Česko v. 2.0“
[15] Praxe si na tuto možnost ještě však zcela nezvykla a tak se na soudě elektronický platební rozkaz stále tiskne do papírové formy.