Návratnost vyjadřuje počet dotazníků, které byly vyplněny a vráceny oproti původnímu počtu rozeslaných dotazníků. Obvykle se tento údaj udává v procentech. V praxi je 100% návratnost nedosažitelná a jako minimální návratnost pro dotazníkové šetření se tak udává 75 %. Může se stát, že této hranice nedosáhneme, a proto je třeba zmínit, že návratnost není jedíným kritériem dobrého výzkumu. Záleží totiž také na tom, zdali složení respondentů, kteří dotazník zodpověděli, kopíruje vlastnosti základního souboru (např. podle věku, pohlaví).2(p130)
usnadnit respondentovi způsob odevzdání dotazníku (např. online dotazník místo dotazníku v MS Word rozeslaného e-mailem),
dotazník by neměl být zbytečně dlouhý (v praxi se obvykle nepoužívají dotazníky s délkou vyplnění delší než tři čtvrtě hodiny; počet otázek by se měl odvíjet od předpokladu, kolik jich bude respondent ochoten vyplnit, např. mladí lidé preferují kratší dotazníky),
příložit průvodní dopis (Při písemném nebo elektronickém dotazování nesmí v dotazníku chybět průvodní slovo, kde výzkumním vysvětluje, proč se obrací na respondenta a žádá ho o vyplnění a vrácení dotazníku. Nezapomeňme rovněž uvést informaci, dokdy je třeba dotazník vrátit.),
Při písemném nebo elektronickém dotazování zašleme respondentům po cca dvou týdnech připomenutí žádosti o vyplnění dotazníku.2(pp129, 131),5(p144)