FI:PV112 Grafická rozhraní - Informace o předmětu
PV112 Programování grafických aplikací
Fakulta informatikyjaro 2007
- Rozsah
- 2/1. 3 kr. (plus ukončení). Doporučované ukončení: zk. Jiná možná ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Petr Tobola, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- prof. Ing. Jiří Sochor, CSc.
Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky - Rozvrh
- Po 10:00–11:50 D3
- Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
PV112/02: každou lichou středu 10:00–11:50 B311, P. Tobola
PV112/03: každé sudé úterý 12:00–13:50 B311, P. Tobola
PV112/04: každé liché úterý 12:00–13:50 B311, P. Tobola - Předpoklady
- ! P112 Programování v OpenGL
Předpokládá se praktická znalost jazyka C. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Aplikovaná informatika (program FI, B-AP)
- Aplikovaná informatika (program FI, N-AP)
- Informatika a druhý obor (program FI, B-BI)
- Informatika a druhý obor (program FI, B-FY)
- Informatika a druhý obor (program FI, B-GE)
- Informatika a druhý obor (program FI, B-GK)
- Informatika a druhý obor (program FI, B-CH)
- Informatika a druhý obor (program FI, B-IO)
- Informatika a druhý obor (program FI, B-MA)
- Informatika a druhý obor (program FI, B-SO)
- Informatika a druhý obor (program FI, B-TV)
- Informatika (program FI, B-IN)
- Informatika (program FI, M-IN)
- Informatika (program FI, N-IN)
- Učitelství výpočetní techniky pro střední školy (program FI, M-SS)
- Učitelství výpočetní techniky pro střední školy (program FI, M-TV)
- Učitelství výpočetní techniky pro střední školy (program FI, N-SS)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je získat všeobecný přehled o grafických aplikačních rozhraních a současně získat praktické zkušenosti s použitím standardního rozhraní OpenGL.
- Osnova
- Aplikační rozhraní počítačové grafiky.
- Základní principy zobrazování pomocí výkonných grafických akcelerátorů
- Zobrazovací řetězec
- Struktura a funkce grafického API
- Datové typy a grafická primitiva
- Souřadné systémy, transformace
- Osvětlování
- Antialiasing, mapování textur, alfa míchání
- Použítí evaluátorů pro Bézierovy křivky a plochy.
- Nadstavby pro práci s 3D objekty a pro tvorbu GUI.
- OpenGL Shading Language
- Příklady API, OpenGL a jeho nadstavby, knihovny GLU a GLUT.
- Literatura
- OpenGL reference manual :the offical reference document for OpenGL, release 1. Reading, Mass.: Addison-Wesley Publishing Company, 1992, ix, 388 s. ISBN 0-201-63276-4. info
- NEIDER, Jackie, Tom DAVIS a Mason WOO. OpenGL programming guide :the official guide to learning OpenGL, release 1. Reading, Mass.: Addison-Wesley Publishing Company, 1993, xxxiii, 51. ISBN 0-201-63274-8. info
- HILL, Francis S. Computer graphics using OpenGL. 2nd ed. Upper Saddle River: Prentice Hall, 2001, xxxi, 922. ISBN 0023548568. info
- Záložky
- https://is.muni.cz/ln/tag/FI:PV112!
- Metody hodnocení
- Studenti budou hodnoceni především na základě průběžné práce práce na zadaných projektech. Známka bude stanovena podle bodového hodnocení odevzdané práce.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně. - Nachází se v prerekvizitách jiných předmětů
- PV227 GPU Rendering
PV112 - PV255 Game Development I
PB009 && PV112 && (PB161 || PB162 || PV178)
- PV227 GPU Rendering
- Statistika zápisu (jaro 2007, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fi/jaro2007/PV112