FI:PV112 Computer Graphics API - Informace o předmětu
PV112 Computer Graphics API
Fakulta informatikyjaro 2022
- Rozsah
- 2/2/0. 3 kr. (plus ukončení). Doporučované ukončení: zk. Jiná možná ukončení: z.
- Vyučující
- RNDr. Jan Byška, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Daniel Klepáč (cvičící)
Mgr. Matúš Talčík (cvičící)
RNDr. Vladimír Ulman, Ph.D. (cvičící) - Garance
- doc. RNDr. Barbora Kozlíková, Ph.D.
Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky
Dodavatelské pracoviště: Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky - Rozvrh
- Po 14. 2. až Po 9. 5. Po 18:00–19:50 D2
- Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
PV112/01: Po 14. 2. až Po 9. 5. Po 14:00–15:50 B311, D. Klepáč
PV112/02: Út 15. 2. až Út 10. 5. Út 14:00–15:50 B311, V. Ulman
PV112/03: Út 15. 2. až Út 10. 5. Út 18:00–19:50 B311, M. Talčík
PV112/04: St 16. 2. až St 11. 5. St 18:00–19:50 B311, M. Talčík - Předpoklady
- Předpokládá se praktická znalost jazyka C/C++.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 183 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 8/183, pouze zareg.: 0/183, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/183 - Mateřské obory/plány
- předmět má 74 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je získat všeobecný přehled o grafických aplikačních rozhraních a současně získat praktické zkušenosti s použitím standardního rozhraní OpenGL. Po absolvování předmětu budou studenti schopni programovat široké spektrum grafických aplikací a animací.
- Výstupy z učení
- Studenti budou po absolvování předmětu schopni: - porozumět GPU implementaci existujících algoritmů - navhrnout a implementovat jednoduché GPU algoritmy - aplikovat znalosti o GPU implementaci základních metod počítačové grafiky na další úlohy v grafice
- Osnova
- Aplikační rozhraní počítačové grafiky.
- Základní principy zobrazování pomocí výkonných grafických akcelerátorů, OpenGL Shading Language.
- Zobrazovací řetězec.
- Struktura a funkce grafického API.
- Datové typy a grafická primitiva.
- Souřadné systémy, transformace.
- Vertex buffer objects, vertex array objects, osvětlování, materiály.
- Alfa míchání, mlha, bitmapy.
- Texturování, multitexturing.
- Operace s fragmenty, další speciální efekty.
- Záložky
- https://is.muni.cz/ln/tag/FI:PV112!
- Výukové metody
- Přednášky a navazující cvičení.
- Metody hodnocení
- Před závěrečnou zkouškou je požadováno odevzdání individuálního projektu. Závěrečná zkouška má písemnou formu a je složena z 5 otázek teoretického i praktického zaměření.
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Informace učitele
- https://www.fi.muni.cz/pv112/
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
- Nachází se v prerekvizitách jiných předmětů
- PV227 GPU Rendering
PV112 - PV255 Game Development I
PB009 && PV112 && (PB161 || PB162 || PV178)
- PV227 GPU Rendering
- Statistika zápisu (jaro 2022, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fi/jaro2022/PV112