PV112 Computer Graphics API

Fakulta informatiky
jaro 2022
Rozsah
2/2/0. 3 kr. (plus ukončení). Doporučované ukončení: zk. Jiná možná ukončení: z.
Vyučující
RNDr. Jan Byška, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Daniel Klepáč (cvičící)
Mgr. Matúš Talčík (cvičící)
RNDr. Vladimír Ulman, Ph.D. (cvičící)
Garance
doc. RNDr. Barbora Kozlíková, Ph.D.
Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky
Dodavatelské pracoviště: Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky
Rozvrh
Po 14. 2. až Po 9. 5. Po 18:00–19:50 D2
  • Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
PV112/X: St 16. 2. až St 11. 5. St 8:00–9:50 B311, J. Byška
PV112/01: Po 14. 2. až Po 9. 5. Po 14:00–15:50 B311, D. Klepáč
PV112/02: Út 15. 2. až Út 10. 5. Út 14:00–15:50 B311, V. Ulman
PV112/03: Út 15. 2. až Út 10. 5. Út 18:00–19:50 B311, M. Talčík
PV112/04: St 16. 2. až St 11. 5. St 18:00–19:50 B311, M. Talčík
Předpoklady
Předpokládá se praktická znalost jazyka C/C++.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 183 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 5/183, pouze zareg.: 0/183, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/183
Mateřské obory/plány
předmět má 74 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Cílem předmětu je získat všeobecný přehled o grafických aplikačních rozhraních a současně získat praktické zkušenosti s použitím standardního rozhraní OpenGL. Po absolvování předmětu budou studenti schopni programovat široké spektrum grafických aplikací a animací.
Výstupy z učení
Studenti budou po absolvování předmětu schopni: - porozumět GPU implementaci existujících algoritmů - navhrnout a implementovat jednoduché GPU algoritmy - aplikovat znalosti o GPU implementaci základních metod počítačové grafiky na další úlohy v grafice
Osnova
  • Aplikační rozhraní počítačové grafiky.
  • Základní principy zobrazování pomocí výkonných grafických akcelerátorů, OpenGL Shading Language.
  • Zobrazovací řetězec.
  • Struktura a funkce grafického API.
  • Datové typy a grafická primitiva.
  • Souřadné systémy, transformace.
  • Vertex buffer objects, vertex array objects, osvětlování, materiály.
  • Alfa míchání, mlha, bitmapy.
  • Texturování, multitexturing.
  • Operace s fragmenty, další speciální efekty.
Záložky
https://is.muni.cz/ln/tag/FI:PV112!
Výukové metody
Přednášky a navazující cvičení.
Metody hodnocení
Před závěrečnou zkouškou je požadováno odevzdání individuálního projektu. Závěrečná zkouška má písemnou formu a je složena z 5 otázek teoretického i praktického zaměření.
Vyučovací jazyk
Angličtina
Informace učitele
https://www.fi.muni.cz/pv112/
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Nachází se v prerekvizitách jiných předmětů
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2004, jaro 2005, jaro 2006, jaro 2007, jaro 2008, jaro 2009, jaro 2010, jaro 2011, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019, jaro 2020, jaro 2021, podzim 2022, podzim 2023, podzim 2024.