FI:PV112 Grafická rozhraní - Informace o předmětu
PV112 Programování grafických aplikací
Fakulta informatikyjaro 2018
- Rozsah
- 2/1. 3 kr. (plus ukončení). Doporučované ukončení: zk. Jiná možná ukončení: z.
- Vyučující
- doc. RNDr. Barbora Kozlíková, Ph.D. (přednášející)
Bc. Maroš Beťko (cvičící)
RNDr. Zuzana Ferková, Ph.D. (cvičící)
Bc. Peter Hutta (cvičící)
RNDr. Adam Jurčík, Ph.D. (cvičící)
RNDr. Henrich Lauko, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Adam Matoušek (cvičící)
Mgr. Matúš Talčík (cvičící) - Garance
- doc. RNDr. Petr Matula, Ph.D.
Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky
Dodavatelské pracoviště: Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky - Rozvrh
- Po 8:00–9:50 D2
- Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
PV112/03: každý sudý čtvrtek 12:00–13:50 B117, Z. Ferková, P. Hutta
PV112/04: každý lichý čtvrtek 12:00–13:50 B117, Z. Ferková, P. Hutta
PV112/05: každé sudé úterý 12:00–13:50 B311, Z. Ferková, A. Jurčík
PV112/06: každé liché úterý 12:00–13:50 B311, Z. Ferková, A. Jurčík
PV112/07: každé sudé pondělí 10:00–11:50 B117, M. Beťko, M. Talčík
PV112/08: každé liché pondělí 10:00–11:50 B117, M. Beťko, M. Talčík - Předpoklady
- Předpokládá se praktická znalost jazyka C/C++ nebo Javy.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 183 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/183, pouze zareg.: 0/183, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/183 - Mateřské obory/plány
- předmět má 37 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je získat všeobecný přehled o grafických aplikačních rozhraních a současně získat praktické zkušenosti s použitím standardního rozhraní OpenGL. Po absolvování předmětu budou studenti schopni programovat široké spektrum grafických aplikací a animací.
- Výstupy z učení
- Studenti budou po absolvování předmětu schopni: - porozumět GPU implementaci existujících algoritmů - navhrnout a implementovat jednoduché GPU algoritmy - aplikovat znalosti o GPU implementaci základních metod počítačové grafiky na další úlohy v grafice
- Osnova
- Aplikační rozhraní počítačové grafiky.
- Základní principy zobrazování pomocí výkonných grafických akcelerátorů, OpenGL Shading Language.
- Zobrazovací řetězec.
- Struktura a funkce grafického API.
- Datové typy a grafická primitiva.
- Souřadné systémy, transformace.
- Vertex buffer objects, vertex array objects, osvětlování, materiály.
- Alfa míchání, mlha, bitmapy.
- Texturování, multitexturing.
- Operace s fragmenty, další speciální efekty.
- Literatura
- OpenGL reference manual :the offical reference document for OpenGL, release 1. Reading, Mass.: Addison-Wesley Publishing Company, 1992, ix, 388 s. ISBN 0-201-63276-4. info
- NEIDER, Jackie, Tom DAVIS a Mason WOO. OpenGL programming guide :the official guide to learning OpenGL, release 1. Reading, Mass.: Addison-Wesley Publishing Company, 1993, xxxiii, 51. ISBN 0-201-63274-8. info
- HILL, Francis S. Computer graphics using OpenGL. 2nd ed. Upper Saddle River: Prentice Hall, 2001, xxxi, 922. ISBN 0023548568. info
- Záložky
- https://is.muni.cz/ln/tag/FI:PV112!
- Výukové metody
- Přednášky a navazující cvičení.
- Metody hodnocení
- Před závěrečnou zkouškou je požadováno odevzdání individuálního projektu. Závěrečná zkouška má písemnou formu - složena z 5 otázek teoretického i praktického zaměření.
- Informace učitele
- http://www.fi.muni.cz/~xkozlik/PV112/
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
- Nachází se v prerekvizitách jiných předmětů
- PV227 GPU Rendering
PV112 - PV255 Game Development I
PB009 && PV112 && (PB161 || PB162 || PV178)
- PV227 GPU Rendering
- Statistika zápisu (jaro 2018, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fi/jaro2018/PV112