FI:PV112 Grafická rozhraní - Informace o předmětu
PV112 Programování grafických aplikací
Fakulta informatikyjaro 2019
- Rozsah
- 2/2. 4 kr. (plus ukončení). Doporučované ukončení: zk. Jiná možná ukončení: z.
- Vyučující
- doc. RNDr. Barbora Kozlíková, Ph.D. (přednášející)
Bc. Maroš Beťko (cvičící)
RNDr. Zuzana Ferková, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Matúš Talčík (cvičící) - Garance
- doc. RNDr. Petr Matula, Ph.D.
Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky
Dodavatelské pracoviště: Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky - Rozvrh
- Po 10:00–11:50 D2
- Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
PV112/02: St 12:00–13:50 B311, M. Talčík
PV112/03: Čt 21. 2. až Čt 16. 5. Čt 14:00–15:50 B311, Z. Ferková
PV112/04: St 16:00–17:50 B117, M. Talčík
PV112/05: Pá 8:00–9:50 B311, M. Beťko
PV112/06: Čt 21. 2. až Čt 16. 5. Čt 16:00–17:50 B311, Z. Ferková - Předpoklady
- Předpokládá se praktická znalost jazyka C/C++ nebo Javy.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 183 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/183, pouze zareg.: 0/183, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/183 - Mateřské obory/plány
- předmět má 37 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je získat všeobecný přehled o grafických aplikačních rozhraních a současně získat praktické zkušenosti s použitím standardního rozhraní OpenGL. Po absolvování předmětu budou studenti schopni programovat široké spektrum grafických aplikací a animací.
- Výstupy z učení
- Studenti budou po absolvování předmětu schopni: - porozumět GPU implementaci existujících algoritmů - navhrnout a implementovat jednoduché GPU algoritmy - aplikovat znalosti o GPU implementaci základních metod počítačové grafiky na další úlohy v grafice
- Osnova
- Aplikační rozhraní počítačové grafiky.
- Základní principy zobrazování pomocí výkonných grafických akcelerátorů, OpenGL Shading Language.
- Zobrazovací řetězec.
- Struktura a funkce grafického API.
- Datové typy a grafická primitiva.
- Souřadné systémy, transformace.
- Vertex buffer objects, vertex array objects, osvětlování, materiály.
- Alfa míchání, mlha, bitmapy.
- Texturování, multitexturing.
- Operace s fragmenty, další speciální efekty.
- Záložky
- https://is.muni.cz/ln/tag/FI:PV112!
- Výukové metody
- Přednášky a navazující cvičení.
- Metody hodnocení
- Před závěrečnou zkouškou je požadováno odevzdání individuálního projektu. Závěrečná zkouška má písemnou formu - složena z 5 otázek teoretického i praktického zaměření.
- Informace učitele
- https://is.muni.cz/auth/predmet/fi/jaro2019/PV112
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně. - Nachází se v prerekvizitách jiných předmětů
- PV227 GPU Rendering
PV112 - PV255 Game Development I
PB009 && PV112 && (PB161 || PB162 || PV178)
- PV227 GPU Rendering
- Statistika zápisu (jaro 2019, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fi/jaro2019/PV112