FI:PV112 Grafická rozhraní - Informace o předmětu
PV112 Programování grafických aplikací
Fakulta informatikyjaro 2013
- Rozsah
- 2/1. 3 kr. (plus ukončení). Doporučované ukončení: zk. Jiná možná ukončení: z.
- Vyučující
- doc. RNDr. Barbora Kozlíková, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Martin Bezděka (cvičící)
RNDr. Jan Čejka, Ph.D. (cvičící)
RNDr. Igor Chalás (cvičící)
RNDr. Adam Jurčík, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Matúš Kotry (cvičící) - Garance
- doc. RNDr. Petr Matula, Ph.D.
Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky
Dodavatelské pracoviště: Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky - Rozvrh
- Po 10:00–11:50 D2
- Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
PV112/01: každé sudé pondělí 14:00–15:50 B117, I. Chalás, M. Kotry
PV112/02: každé liché pondělí 14:00–15:50 B117, M. Bezděka, J. Čejka
PV112/03: každou sudou středu 12:00–13:50 B311, I. Chalás, M. Kotry
PV112/04: každou lichou středu 12:00–13:50 B311, I. Chalás, M. Kotry
PV112/05: každou sudou středu 14:00–15:50 B311, I. Chalás, M. Kotry
PV112/06: každou lichou středu 14:00–15:50 B311, I. Chalás, M. Kotry
PV112/07: každý sudý čtvrtek 12:00–13:50 B117, M. Bezděka, A. Jurčík
PV112/08: každý lichý čtvrtek 12:00–13:50 B117, M. Bezděka, A. Jurčík
PV112/09: každý sudý čtvrtek 14:00–15:50 B117, M. Bezděka, A. Jurčík
PV112/10: každý lichý čtvrtek 14:00–15:50 B117, M. Bezděka, A. Jurčík - Předpoklady
- Předpokládá se praktická znalost jazyka C/C++ nebo Javy.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 183 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/183, pouze zareg.: 0/183, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/183 - Mateřské obory/plány
- předmět má 36 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je získat všeobecný přehled o grafických aplikačních rozhraních a současně získat praktické zkušenosti s použitím standardního rozhraní OpenGL. Po absolvování předmětu budou studenti schopni programovat široké spektrum grafických aplikací, animací.
- Osnova
- Aplikační rozhraní počítačové grafiky.
- Základní principy zobrazování pomocí výkonných grafických akcelerátorů
- Zobrazovací řetězec
- Struktura a funkce grafického API
- Datové typy a grafická primitiva
- Souřadné systémy, transformace
- Osvětlování
- Antialiasing, mapování textur, alfa míchání
- Použítí evaluátorů pro Bézierovy křivky a plochy.
- Nadstavby pro práci s 3D objekty a pro tvorbu GUI.
- OpenGL Shading Language
- Příklady API, OpenGL a jeho nadstavby, knihovny GLU a GLUT.
- Literatura
- OpenGL reference manual :the offical reference document for OpenGL, release 1. Reading, Mass.: Addison-Wesley Publishing Company, 1992, ix, 388 s. ISBN 0-201-63276-4. info
- NEIDER, Jackie, Tom DAVIS a Mason WOO. OpenGL programming guide :the official guide to learning OpenGL, release 1. Reading, Mass.: Addison-Wesley Publishing Company, 1993, xxxiii, 51. ISBN 0-201-63274-8. info
- HILL, Francis S. Computer graphics using OpenGL. 2nd ed. Upper Saddle River: Prentice Hall, 2001, xxxi, 922. ISBN 0023548568. info
- Záložky
- https://is.muni.cz/ln/tag/FI:PV112!
- Výukové metody
- Přednášky a navazující cvičení.
- Metody hodnocení
- Před závěrečnou zkouškou je požadováno odevzdání individuálního projektu. Závěrečná zkouška má písemnou formu.
- Informace učitele
- http://www.fi.muni.cz/~xkozlik/PV112/
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně. - Nachází se v prerekvizitách jiných předmětů
- PV227 GPU Rendering
PV112 - PV255 Game Development I
PB009 && PV112 && (PB161 || PB162 || PV178)
- PV227 GPU Rendering
- Statistika zápisu (jaro 2013, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fi/jaro2013/PV112