FI:PV216 Marketing Strategy in Service - Informace o předmětu
PV216 Marketing Strategy in Service Business
Fakulta informatikyjaro 2012
- Rozsah
- 1/1/1. 3 kr. (plus ukončení). Ukončení: zk.
- Vyučující
- Luca Carrubbo, Ph.D. (přednášející), Ing. Leonard Walletzký, Ph.D. (zástupce)
Mgr. Jitka Kitner (pomocník) - Garance
- prof. RNDr. Luděk Matyska, CSc.
Katedra počítačových systémů a komunikací – Fakulta informatiky
Kontaktní osoba: RNDr. Zdenko Staníček, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra počítačových systémů a komunikací – Fakulta informatiky - Rozvrh
- St 21. 3. 14:00–17:50 G101, Čt 22. 3. 8:00–11:50 G101, Po 26. 3. 14:00–17:50 G101, St 28. 3. 14:00–17:50 G101, Čt 29. 3. 8:00–11:50 G101, Pá 30. 3. 8:00–8:50 G101
- Předpoklady
- No pre-requisities are compulsory. It is recomended to have earned credits in SSME obligatory subjects.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 32 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- The course will introduce a concept of the shift to the service-oriented economy paradigm. The stress of seminars will be laid on practical team work and case studies analysis from domain of information technologies.
At the end of the course students should be able:
to understand marketing strategies of business organizations;
to understand marketing strategies within the scope of new service paradigm;
to manage marketing strategies processes from the project management point of view. - Osnova
- Service-oriented economy paradigm
- Understanding service, markets, products and customers
- Building the service model
- Cooperation with customers
- Promoting the Value Proposition
- Positioning services in markets
- Blue Ocean Strategy
- Service environment
- Managing people for Service environment
- Win-win strategies
- Literatura
- Lovelock, Ch., Wirtz, J.: Services Marketing: People, Technology, Strategy. Pearson Prentice Hall. 2007. ISBN 0-13-205676-3.
- W. Chan Kim, R. Mauborgne: Blue Ocean Strategy. Harvard Business School Press, 2005
- Výukové metody
- lectures, presentations by professionals in the domain, homeworks
- Metody hodnocení
- A seminar work is required to the exam. Oral examination.
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2012, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fi/jaro2012/PV216