FI:PV216 Marketing Strategy in Service - Informace o předmětu
PV216 Marketing Strategy in Service Business
Fakulta informatikyjaro 2017
- Rozsah
- 1/1/1. 3 kr. (plus ukončení). Ukončení: zk.
- Vyučující
- Luca Carrubbo, Ph.D. (přednášející), Mgr. Jitka Kitner (zástupce)
Ing. Leonard Walletzký, Ph.D. (pomocník) - Garance
- doc. RNDr. Eva Hladká, Ph.D.
Katedra počítačových systémů a komunikací – Fakulta informatiky
Dodavatelské pracoviště: Katedra počítačových systémů a komunikací – Fakulta informatiky - Rozvrh
- Pá 7. 4. 8:00–11:50 D1, Po 10. 4. 8:00–11:50 C525, 16:00–17:50 B410, Út 11. 4. 12:00–13:50 A319, 14:00–15:50 A218, 18:00–19:50 A217, St 12. 4. 12:00–15:50 D2, Čt 13. 4. 16:00–19:50 A319
- Předpoklady
- No pre-requisities are compulsory. It is recomended to have earned credits in SSME obligatory subjects.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 33 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- The course will introduce a concept of the shift to the service-oriented economy paradigm. The stress of seminars will be laid on practical team work and case studies analysis from domain of information technologies.
At the end of the course students should be able:
to understand marketing strategies of business organizations;
to understand marketing strategies within the scope of new service paradigm;
to manage marketing strategies processes from the project management point of view. - Osnova
- Service-oriented economy paradigm
- Understanding service, markets, products and customers
- Building the service model
- Cooperation with customers
- Promoting the Value Proposition
- Positioning services in markets
- Blue Ocean Strategy
- Service environment
- Managing people for Service environment
- Win-win strategies
- Literatura
- Gummesson, E. (2008), Total Relationship Marketing, III. ed., Butterworth-Heinemann, Burlington
- Demirkan, H., Spohrer, J., Krishna, V. (eds) (2011), The Science of Service Systems, Springer, New York
- Lusch, R. F., Vargo, S. L. (eds) (2006), The Service-Dominant Logic of Marketing: Dialog, Debate, and Directions. Armonk, ME Sharpe
- Výukové metody
- lectures, presentations and homeworks
- Metody hodnocení
- A seminar work is required to the exam. A written examination will be took in place.
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2017, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fi/jaro2017/PV216