FI:PV216 Marketing Strategy in Service - Informace o předmětu
PV216 Marketing Strategy in Service Business
Fakulta informatikyjaro 2014
- Rozsah
- 1/1/1. 3 kr. (plus ukončení). Ukončení: zk.
- Vyučující
- prof. Roberto Bruni, Ph.D. (přednášející), Mgr. Jitka Kitner (zástupce)
Ing. Leonard Walletzký, Ph.D. (přednášející) - Garance
- doc. RNDr. Vlastislav Dohnal, Ph.D.
Katedra počítačových systémů a komunikací – Fakulta informatiky
Dodavatelské pracoviště: Katedra počítačových systémů a komunikací – Fakulta informatiky - Rozvrh
- Po 26. 5. 13:00–17:00 G126, St 28. 5. 13:00–17:00 G126, Čt 29. 5. 13:00–17:00 G126, Po 2. 6. 13:00–17:00 G126, Út 3. 6. 13:00–17:00 G126, St 4. 6. 13:00–17:00 G126
- Předpoklady
- No pre-requisities are compulsory. It is recomended to have earned credits in SSME obligatory subjects.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 32 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- The course will introduce the principles of marketing and the concept of the shift to the service-oriented economy paradigm. The stress of seminars will be laid on practical team work and case studies analysis. At the end of the course students should be able:
to understand marketing strategies of business organizations;
to understand marketing strategies within the scope of new service paradigm;
to manage marketing strategies that create value in the companies. - Osnova
- Principles of marketing (Business management, Competitive advantage, Markets and marketing, Marketing strategies and 4Ps)
- Service-oriented new economy paradigm (Service, systems and co-creation)
- Service Systems and the emerging concept of smart (or viable) (features of design, management, enhancement, adaptation)
- Building the service model (Conceptual evolutions)
- Positioning services in markets (service innovation and quality management)
- Promoting value proposition (Value co-creation)
- Literatura
- Gummesson, E. (2008), Total Relationship Marketing, III ed., Butterworth-Heinemann, Burlington;
- Kotler P., Armstrong G., (2012), Principles of Marketing, 14/E, Prentice Hall
- Lusch, R. F., Vargo, S. L. (eds) (2006), The Service-Dominant Logic of Marketing: Dialog, Debate, and Directions. Armonk, ME Sharpe
- KOTLER, Philip. Principles of Marketing. 4th European ed. Harlow: Prentice-Hall, 2005, xxxiv, 954. ISBN 0273684566. info
- Výukové metody
- Lectures, presentations and home works. A seminar work is required for the exam. A written examination will be took in place.
- Metody hodnocení
- A seminar work is required to the exam. A written examination will be took in place.
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2014, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fi/jaro2014/PV216