PV216 Marketing Strategy in Service Business

Fakulta informatiky
jaro 2014
Rozsah
1/1/1. 3 kr. (plus ukončení). Ukončení: zk.
Vyučující
prof. Roberto Bruni, Ph.D. (přednášející), Mgr. Jitka Kitner (zástupce)
Ing. Leonard Walletzký, Ph.D. (přednášející)
Garance
doc. RNDr. Vlastislav Dohnal, Ph.D.
Katedra počítačových systémů a komunikací – Fakulta informatiky
Dodavatelské pracoviště: Katedra počítačových systémů a komunikací – Fakulta informatiky
Rozvrh
Po 26. 5. 13:00–17:00 G126, St 28. 5. 13:00–17:00 G126, Čt 29. 5. 13:00–17:00 G126, Po 2. 6. 13:00–17:00 G126, Út 3. 6. 13:00–17:00 G126, St 4. 6. 13:00–17:00 G126
Předpoklady
No pre-requisities are compulsory. It is recomended to have earned credits in SSME obligatory subjects.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
The course will introduce the principles of marketing and the concept of the shift to the service-oriented economy paradigm. The stress of seminars will be laid on practical team work and case studies analysis. At the end of the course students should be able:
to understand marketing strategies of business organizations;
to understand marketing strategies within the scope of new service paradigm;
to manage marketing strategies that create value in the companies.
Osnova
  • Principles of marketing (Business management, Competitive advantage, Markets and marketing, Marketing strategies and 4Ps)
  • Service-oriented new economy paradigm (Service, systems and co-creation)
  • Service Systems and the emerging concept of smart (or viable) (features of design, management, enhancement, adaptation)
  • Building the service model (Conceptual evolutions)
  • Positioning services in markets (service innovation and quality management)
  • Promoting value proposition (Value co-creation)
Literatura
  • Gummesson, E. (2008), Total Relationship Marketing, III ed., Butterworth-Heinemann, Burlington;
  • Kotler P., Armstrong G., (2012), Principles of Marketing, 14/E, Prentice Hall
  • Lusch, R. F., Vargo, S. L. (eds) (2006), The Service-Dominant Logic of Marketing: Dialog, Debate, and Directions. Armonk, ME Sharpe
  • KOTLER, Philip. Principles of Marketing. 4th European ed. Harlow: Prentice-Hall, 2005, xxxiv, 954. ISBN 0273684566. info
Výukové metody
Lectures, presentations and home works. A seminar work is required for the exam. A written examination will be took in place.
Metody hodnocení
A seminar work is required to the exam. A written examination will be took in place.
Vyučovací jazyk
Angličtina
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2010, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019, jaro 2020, jaro 2021, jaro 2022, jaro 2023, jaro 2024, jaro 2025.