FI:PV216 Marketing Strategy in Service - Informace o předmětu
PV216 Marketing Strategy in Service Business
Fakulta informatikyjaro 2021
- Rozsah
- 1/1/1. 3 kr. (plus ukončení). Ukončení: zk.
- Vyučující
- Luca Carrubbo, Ph.D. (přednášející)
Ing. Leonard Walletzký, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Zuzana Schwarzová (pomocník) - Garance
- doc. Mouzhi Ge, Ph.D.
Katedra počítačových systémů a komunikací – Fakulta informatiky
Dodavatelské pracoviště: Katedra počítačových systémů a komunikací – Fakulta informatiky - Rozvrh
- Po 26. 4. 15:00–17:50 Virtuální místnost, Út 27. 4. 9:00–11:50 Virtuální místnost, 16:00–17:50 Virtuální místnost, St 28. 4. 10:00–13:50 Virtuální místnost, 16:00–17:50 Virtuální místnost, Čt 29. 4. 14:00–17:50 Virtuální místnost, Pá 30. 4. 9:00–11:50 Virtuální místnost, 13:00–15:50 Virtuální místnost
- Předpoklady
- No pre-requisities are compulsory. It is recomended to have earned credits in SSME obligatory subjects.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 70 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- The course will introduce a concept of the shift to the service-oriented economy paradigm. The stress of seminars will be laid on practical team work and case studies analysis from domain of information technologies.
- Výstupy z učení
- At the end of the course students should be able:
to understand marketing strategies of business organizations;
to understand marketing strategies within the scope of new service paradigm;
to manage marketing strategies processes from the project management point of view. - Osnova
- Service-oriented economy paradigm
- Understanding service, markets, products and customers
- Building the service model
- Cooperation with customers
- Promoting the Value Proposition
- Positioning services in markets
- Blue Ocean Strategy
- Service environment
- Managing people for Service environment
- Win-win strategies
- Literatura
- Demirkan, H., Spohrer, J., Krishna, V. (eds) (2011), The Science of Service Systems, Springer, New York
- Lusch, R. F., Vargo, S. L. (eds) (2006), The Service-Dominant Logic of Marketing: Dialog, Debate, and Directions. Armonk, ME Sharpe
- Gummesson, E. (2008), Total Relationship Marketing, III. ed., Butterworth-Heinemann, Burlington
- Výukové metody
- lectures, presentations and homeworks
- Metody hodnocení
- A seminar work is required to the exam. A written examination will be took in place.
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2021, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fi/jaro2021/PV216