FI:PV112 Grafická rozhraní - Informace o předmětu
PV112 Programování grafických aplikací
Fakulta informatikyjaro 2016
- Rozsah
- 2/1. 3 kr. (plus ukončení). Doporučované ukončení: zk. Jiná možná ukončení: z.
- Vyučující
- doc. RNDr. Barbora Kozlíková, Ph.D. (přednášející)
RNDr. Jan Čejka, Ph.D. (cvičící)
RNDr. Zuzana Ferková, Ph.D. (cvičící)
RNDr. Katarína Furmanová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Michal Hroš (cvičící)
RNDr. Adam Jurčík, Ph.D. (cvičící) - Garance
- doc. RNDr. Petr Matula, Ph.D.
Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky
Dodavatelské pracoviště: Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky - Rozvrh
- Po 10:00–11:50 D3
- Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
PV112/01: každou lichou středu 14:00–15:50 B117, J. Čejka, Z. Ferková
PV112/02: každou sudou středu 14:00–15:50 B117, J. Čejka, Z. Ferková
PV112/03: každou lichou středu 10:00–11:50 B117, K. Furmanová, M. Hroš
PV112/04: každou sudou středu 10:00–11:50 B117, K. Furmanová, M. Hroš
PV112/05: každou lichou středu 16:00–17:50 B117, J. Čejka, Z. Ferková
PV112/07: každý lichý čtvrtek 16:00–17:50 B117, K. Furmanová, M. Hroš
PV112/08: každý sudý čtvrtek 16:00–17:50 B117, K. Furmanová, M. Hroš
PV112/09: každé liché úterý 18:00–19:50 A215, K. Furmanová, M. Hroš
PV112/10: každé sudé úterý 18:00–19:50 A215, K. Furmanová, M. Hroš
PV112/11: každé liché úterý 16:00–17:50 A215, J. Čejka, Z. Ferková - Předpoklady
- Předpokládá se praktická znalost jazyka C/C++ nebo Javy.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 183 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/183, pouze zareg.: 0/183, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/183 - Mateřské obory/plány
- Aplikovaná informatika (program FI, B-AP)
- Aplikovaná informatika (program FI, N-AP)
- Bezpečnost informačních technologií (angl.) (program FI, N-IN)
- Bezpečnost informačních technologií (program FI, N-IN)
- Bioinformatika (program FI, B-AP)
- Bioinformatika (program FI, N-AP)
- Informační systémy (program FI, N-IN)
- Informatika a druhý obor (program FI, B-EB)
- Informatika a druhý obor (program FI, B-FY)
- Informatika a druhý obor (program FI, B-GE)
- Informatika a druhý obor (program FI, B-GK)
- Informatika a druhý obor (program FI, B-CH)
- Informatika a druhý obor (program FI, B-IO)
- Informatika a druhý obor (program FI, B-MA)
- Informatika a druhý obor (program FI, B-TV)
- Informatika ve veřejné správě (program FI, B-AP)
- Matematická informatika (program FI, B-IN)
- Paralelní a distribuované systémy (program FI, B-IN)
- Paralelní a distribuované systémy (program FI, N-IN)
- Počítačová grafika a zpracování obrazu (program FI, B-IN)
- Počítačová grafika (program FI, N-IN)
- Počítačové sítě a komunikace (program FI, B-IN)
- Počítačové sítě a komunikace (program FI, N-IN)
- Počítačové systémy a zpracování dat (program FI, B-IN)
- Počítačové systémy (program FI, N-IN)
- Programovatelné technické struktury (angl.) (program FI, N-IN)
- Programovatelné technické struktury (program FI, B-IN)
- Programovatelné technické struktury (program FI, N-IN)
- Služby - výzkum, řízení a inovace (angl.) (program FI, N-AP)
- Služby - výzkum, řízení a inovace (program FI, N-AP)
- Sociální informatika (program FI, B-AP)
- Teoretická informatika (program FI, N-IN)
- Učitelství výpočetní techniky pro střední školy (program FI, N-SS) (2)
- Umělá inteligence a zpracování přirozeného jazyka (program FI, B-IN)
- Umělá inteligence a zpracování přirozeného jazyka (program FI, N-IN)
- Zpracování obrazu (program FI, N-AP)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je získat všeobecný přehled o grafických aplikačních rozhraních a současně získat praktické zkušenosti s použitím standardního rozhraní OpenGL. Po absolvování předmětu budou studenti schopni programovat široké spektrum grafických aplikací a animací.
- Osnova
- Aplikační rozhraní počítačové grafiky.
- Základní principy zobrazování pomocí výkonných grafických akcelerátorů.
- Zobrazovací řetězec.
- Struktura a funkce grafického API.
- Datové typy a grafická primitiva.
- Souřadné systémy, transformace.
- Display listy, Vertex buffer objects, osvětlování.
- Antialiasing, mapování textur, alfa míchání, bitmapy, obrázky.
- Texturování, multitexturing.
- Framebuffer.
- OpenGL Shading Language.
- Tesselace, GLU kvadriky.
- Literatura
- OpenGL reference manual :the offical reference document for OpenGL, release 1. Reading, Mass.: Addison-Wesley Publishing Company, 1992, ix, 388 s. ISBN 0-201-63276-4. info
- NEIDER, Jackie, Tom DAVIS a Mason WOO. OpenGL programming guide :the official guide to learning OpenGL, release 1. Reading, Mass.: Addison-Wesley Publishing Company, 1993, xxxiii, 51. ISBN 0-201-63274-8. info
- HILL, Francis S. Computer graphics using OpenGL. 2nd ed. Upper Saddle River: Prentice Hall, 2001, xxxi, 922. ISBN 0023548568. info
- Záložky
- https://is.muni.cz/ln/tag/FI:PV112!
- Výukové metody
- Přednášky a navazující cvičení.
- Metody hodnocení
- Před závěrečnou zkouškou je požadováno odevzdání individuálního projektu. Závěrečná zkouška má písemnou formu - složena z 5-ti otázek teoretického i praktického zaměření.
- Informace učitele
- http://www.fi.muni.cz/~xkozlik/PV112/
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně. - Nachází se v prerekvizitách jiných předmětů
- PV227 GPU Rendering
PV112 - PV255 Game Development I
PB009 && PV112 && (PB161 || PB162 || PV178)
- PV227 GPU Rendering
- Statistika zápisu (jaro 2016, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fi/jaro2016/PV112