PV112 Programování grafických aplikací

Fakulta informatiky
jaro 2016
Rozsah
2/1. 3 kr. (plus ukončení). Doporučované ukončení: zk. Jiná možná ukončení: z.
Vyučující
doc. RNDr. Barbora Kozlíková, Ph.D. (přednášející)
RNDr. Jan Čejka, Ph.D. (cvičící)
RNDr. Zuzana Ferková, Ph.D. (cvičící)
RNDr. Katarína Furmanová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Michal Hroš (cvičící)
RNDr. Adam Jurčík, Ph.D. (cvičící)
Garance
doc. RNDr. Petr Matula, Ph.D.
Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky
Dodavatelské pracoviště: Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky
Rozvrh
Po 10:00–11:50 D3
  • Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
PV112/T01: každé liché pondělí 14:40–17:05 106, J. Čejka, Nepřihlašuje se. Určeno pro studenty se zdravotním postižením.
PV112/01: každou lichou středu 14:00–15:50 B117, J. Čejka, Z. Ferková
PV112/02: každou sudou středu 14:00–15:50 B117, J. Čejka, Z. Ferková
PV112/03: každou lichou středu 10:00–11:50 B117, K. Furmanová, M. Hroš
PV112/04: každou sudou středu 10:00–11:50 B117, K. Furmanová, M. Hroš
PV112/05: každou lichou středu 16:00–17:50 B117, J. Čejka, Z. Ferková
PV112/07: každý lichý čtvrtek 16:00–17:50 B117, K. Furmanová, M. Hroš
PV112/08: každý sudý čtvrtek 16:00–17:50 B117, K. Furmanová, M. Hroš
PV112/09: každé liché úterý 18:00–19:50 A215, K. Furmanová, M. Hroš
PV112/10: každé sudé úterý 18:00–19:50 A215, K. Furmanová, M. Hroš
PV112/11: každé liché úterý 16:00–17:50 A215, J. Čejka, Z. Ferková
Předpoklady
Předpokládá se praktická znalost jazyka C/C++ nebo Javy.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 183 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/183, pouze zareg.: 0/183, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/183
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je získat všeobecný přehled o grafických aplikačních rozhraních a současně získat praktické zkušenosti s použitím standardního rozhraní OpenGL. Po absolvování předmětu budou studenti schopni programovat široké spektrum grafických aplikací a animací.
Osnova
  • Aplikační rozhraní počítačové grafiky.
  • Základní principy zobrazování pomocí výkonných grafických akcelerátorů.
  • Zobrazovací řetězec.
  • Struktura a funkce grafického API.
  • Datové typy a grafická primitiva.
  • Souřadné systémy, transformace.
  • Display listy, Vertex buffer objects, osvětlování.
  • Antialiasing, mapování textur, alfa míchání, bitmapy, obrázky.
  • Texturování, multitexturing.
  • Framebuffer.
  • OpenGL Shading Language.
  • Tesselace, GLU kvadriky.
Literatura
  • OpenGL reference manual :the offical reference document for OpenGL, release 1. Reading, Mass.: Addison-Wesley Publishing Company, 1992, ix, 388 s. ISBN 0-201-63276-4. info
  • NEIDER, Jackie, Tom DAVIS a Mason WOO. OpenGL programming guide :the official guide to learning OpenGL, release 1. Reading, Mass.: Addison-Wesley Publishing Company, 1993, xxxiii, 51. ISBN 0-201-63274-8. info
  • HILL, Francis S. Computer graphics using OpenGL. 2nd ed. Upper Saddle River: Prentice Hall, 2001, xxxi, 922. ISBN 0023548568. info
Záložky
https://is.muni.cz/ln/tag/FI:PV112!
Výukové metody
Přednášky a navazující cvičení.
Metody hodnocení
Před závěrečnou zkouškou je požadováno odevzdání individuálního projektu. Závěrečná zkouška má písemnou formu - složena z 5-ti otázek teoretického i praktického zaměření.
Informace učitele
http://www.fi.muni.cz/~xkozlik/PV112/
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Nachází se v prerekvizitách jiných předmětů
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2004, jaro 2005, jaro 2006, jaro 2007, jaro 2008, jaro 2009, jaro 2010, jaro 2011, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019, jaro 2020, jaro 2021, jaro 2022, podzim 2022, podzim 2023, podzim 2024.