PV216 Marketing Strategy in Service Business

Fakulta informatiky
jaro 2018
Rozsah
1/1/1. 3 kr. (plus ukončení). Ukončení: zk.
Vyučující
Luca Carrubbo, Ph.D. (přednášející), Mgr. Jitka Kitner (zástupce)
Debora Sarno, Eng., PhD (přednášející)
Ing. Leonard Walletzký, Ph.D. (pomocník)
Garance
doc. RNDr. Eva Hladká, Ph.D.
Katedra počítačových systémů a komunikací – Fakulta informatiky
Dodavatelské pracoviště: Katedra počítačových systémů a komunikací – Fakulta informatiky
Rozvrh
Čt 19. 4. 15:00–17:50 A217, Pá 20. 4. 9:00–11:50 D1, 13:00–14:50 D3, Po 23. 4. 9:00–12:50 D1, 16:00–17:50 D1, Út 24. 4. 8:00–9:50 D3, 10:00–11:50 D1, 16:00–17:50 D1, St 25. 4. 9:00–12:50 D1
Předpoklady
No pre-requisite. It is recommended to have earned credits in SSME obligatory subjects.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
The course deals with the shift in perspective of the service-oriented economy paradigm and the focus on systems.
At the end of the course students should be able to:
- understand marketing strategies of business organizations;
- understand marketing strategies within the scope of new service paradigm;
- manage marketing strategies processes from the project management point of view.
Osnova
  • 0. Services and Services Marketing
  • 1. Service and Service Dominant Logic
  • 2. Marketing Planning process
  • 3. Dealing with Strategy: analyse the case of Dr. Reddy’s Laboratory
  • 4. Complexity in Service
  • 5. Systems Thinking
  • 6. Viable Systems Approach
  • 7. Dealing with Marketing in Service: develop a Marketing Plan
Literatura
  • LUSCH, Robert F. a Stephen L. VARGO. Service-dominant logic : premises, perspectives, possibilities. 1st ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2014, xxvi, 225. ISBN 9780521124324. info
  • Supplementary materials: Barile, S., Saviano, M.L. (2010). A New Perspective of Systems Complexity in Service Science. In Polese F. & von Friedrichs Y. (eds.) – Special Issue of the Journal Impresa, Ambiente, Management. 4 (3): 375-343.
  • Barile S., Pels J., Polese F. and Saviano M. (2012). An Introduction to the Viable Systems Approach and its Contribution to Marketing. J Bus Mark Manag (2012) 2: 54–78.
Výukové metody
lectures, class discussion, group projects
Metody hodnocení
1. analysis of a case study on strategy and marketing strategy (oral and written) --> max 33 points
2. development of a marketing plan (oral and written) --> max 33 points
3. multiple choice test --> max 34 points
To pass the exam, the student must reach the score of at least 51 points.
Vyučovací jazyk
Angličtina
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2010, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2019, jaro 2020, jaro 2021, jaro 2022, jaro 2023, jaro 2024, jaro 2025.