FI:PV259 Programování generativního des - Informace o předmětu
PV259 Programování generativního designu
Fakulta informatikypodzim 2016
- Rozsah
- 2/0. 2 kr. (plus ukončení). Ukončení: k.
- Vyučující
- doc. RNDr. Barbora Kozlíková, Ph.D. (přednášející)
doc. Mgr.art. Helena Lukášová, ArtD. (přednášející), Mgr.art. Katarína Czikorová, ArtD. (zástupce)
RNDr. Kristína Pšorn Zákopčanová (cvičící) - Garance
- doc. RNDr. Petr Matula, Ph.D.
Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky
Dodavatelské pracoviště: Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky - Rozvrh
- Čt 10:00–11:50 B311
- Předpoklady
- Znalost základních algoritmů a datových struktur v rozsahu předmětu IB002 Algoritmy a datové struktury I, znalost programování v rozsahu předmětu IB001 Úvod do programování skrze C či předmětu obdobného rozsahu a složitosti.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 25 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/25, pouze zareg.: 0/25, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/25 - Mateřské obory/plány
- předmět má 13 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Na konci tohoto kurzu bude absolvent schopen samostatně navrhnout a implementovat vlastní designové řešení, prezentovat je vhodnou formou. Konkrétně bude schopen algoritmicky pracovat s:
- Barevnými paletami s využitím různých typů interpolace.
- Obrazem, kde dokáže organizovat barevné plochy podle programovaných hodnot.
- Návrhem a vytvořením organizace rytmicky řazených tvarů, komplexních modulů v rastru, generováním růstových struktur, vytvořením různých typů animovaných a dynamických štětců pro kreslení písmen, kombinací tvaru s barvou.
- Písmem, kdy dokáže kreativním způsobem zpracovávat parametry vektorového písma. Dále bude student schopen programovat hodnoty ovlivňující velikost písma, orientaci písma, porozumí vizualizaci písma v textu na základě zvolených parametrů, práci s křivkami či programované mutaci písma.
- Osnova
- Barva - barevné palety skrze interpolaci, zpracovaní barevné palety z obrazu, organizace ploch podle programovaných hodnot.
- Tvar - organizace rytmicky řazených tvarů, komplexních modulů v rastru, generování růstové struktury, programování štětců, štětce pro kreslení písmem a komplexními moduly.
- Písmo - parametry vektorového písma, programování hodnot ovlivňující velikost písma, orientaci písma, vizualizace písma v textu, práce s křivkami, programovaná mutace písma.
- Náhodnost a šum, oscilační křivky.
- Atraktory, stromové diagramy, dynamické datové struktury.
- Literatura
- doporučená literatura
- BOHNACKER, Hartmut, Benedikt GROSS a Julia LAUB. Generative design : visualize, program, and create with processing. Edited by Claudius Lazzeroni. 1st ed. New York: Princeton Architectural Press, 2012, 474 s. ISBN 9781616890773. info
- PEARSON, Matt. Generative art : a practical guide using processing. Edited by Marius Watz. Shelter Island, NY: Manning ;, 2011, xli, 197. ISBN 9781935182627. info
- REAS, Casey a Chandler MCWILLIAMS. Form+code in design, art, and architecture. 1st ed. New York: Princeton Architectural Press, 2010, 176 s. ISBN 9781568989372. info
- Výukové metody
- Výuka bude vedena seminární formou, kdy vždy po úvodním krátkém uvedení do daného tématu (H. Lukášová) bude následovat praktická část, která osvětlí možnosti zpracování tématu na reprezentativních příkladech kódu (B. Kozlíková). V rámci samostatné práce studenti vytvoří vlastní verze zpracování tematického okruhu, které budou hlavním výstupem předmětu. Zpracování jednoho tématu bude probíhat vždy v rámci dvoutýdenního cyklu - v rámci dvou seminářů bude představeno téma a ukázkové příklady a poté studenti zpracují vlastní řešení. Postup práce bude pravidelně konzultován s vyučujícími (B. Kozlíková, H. Lukášová).
Pro implementační část projektů bude zvolen programovací jazyk Processing. - Metody hodnocení
- Hlavním výstupem předmětu budou samostatné projekty studentů, jejichž kvalita bude při hodnocení posuzována jak z hlediska vytvořeného kódu, tak estetické kvality jeho vizualizace.
Dále studenti vypracují závěrečnou písemnou zprávu v požadovaném formátu a na jednom z posledních seminářů budou prezentovat svoje výsledky a další nápady ostatním vyučujícím AGDM. Cílem tohoto setkání bude snaha o nalezení dalšího uplatnění či rozšíření studentských prací vzniklých v rámci tohoto předmětu. - Navazující předměty
- PV066 Typography I
- PV067 Typography II
- PV078 Graphic Design I
- PV083 Graphic Design II
- PV084 Písmo I
- PV085 Type Design II
- PV099 Typografie III
- PV100 Grafický design III
- PV101 Type Design III
- PV251 Visualization
- PV257 Graphic Design and Multimedia Project
- VV035 3D Modeling
- VV036 3D Character Modeling
- VV050 Animace a vizualizace I
- VV051 Animation
- VV067 Konceptuální a intermediální tvorba I
- VV068 Concept and Intermedia II
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2016, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fi/podzim2016/PV259