FSS:ZUR427 Mediální projekt/produkt - Informace o předmětu
ZUR427 Mediální projekt a produkt
Fakulta sociálních studiípodzim 2011
- Rozsah
- 1/1. 8 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- prof. PhDr. Jiří Pavelka, CSc. (přednášející)
Mgr. Pavel Sedláček (cvičící), Mgr. Tomáš Bártek (zástupce) - Garance
- prof. PhDr. Jiří Pavelka, CSc.
Katedra mediálních studií a žurnalistiky – Fakulta sociálních studií
Kontaktní osoba: Ing. Bc. Pavlína Brabcová - Rozvrh
- Čt 8:00–9:40 AVC
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Mediální studia a žurnalistika (program FSS, N-KS)
- Cíle předmětu
- Kurs se zabývá problematikou vzniku a uplatnění mediálního mediálních projektů a produktů na nediálním trhu. Cílem kurzu je vyložit principy a pravidla, které řídí mediální trh a kterým podléhá proces budování mediálního projektu. Na konci tohoto kurzu budou studenti schopni pochopit problematiku vztahů formujících mediální projekty, mediální produkty a mediální trh. Dále budou schopni vytvořit vlastní mediální projekt a uplatnit se na mediálním trhu.
- Osnova
- Média a kultura. Teorie společenské organizace.
- Roviny masové komunikace. Funkcionalistická teorie médií a společnosti. Funkce masových médií.
- Mediální podnikání a mediální průmysl. Mediální trh.
- Mediální organizace. Média veřejné služby a soukromá média. Vlastník a provozovatel médií. Politika médií.
- Mediální marketing. Financování médií.
- Preprodukční, produkční a postprodukční mediální systémy.
- Typy mediálních produktů (žánry a formáty). Struktura a deskripce mediálního produktu. Reprezentace, stereotypy, narativní struktury, komunikační strategie.
- Mediované obsahy a obsahová analýza mediálního produktu.
- Mediální projekt a jeho realizační tým. Cílová konzumentská skupina. Proces vzniku mediálního projektu a výroba mediálního produktu.
- Financování mediálních projektů. Grantové agentury a nadace a jejich politika. Fundraising.
- Prodej a distribuce mediálních projektů a produktů. Medializace mediálního projektu a produktu.
- Obhajoba a evaluace mediálního projektu.
- Závěrečné hodnocení kurzu.
- Literatura
- Branston, Gill – Stafford, Roy: The Media Student’s Book. 2nd Ed. London, New York: Routledge, 1999.
- DeFleur, Melvin L. – Ballová-Rokeachová, Sandra J. (1996): Teorie masové komunikace. Praha: Univerzita Karlova.
- Jirák, Jan – Köpplová, Barbara: Média a společnost. Praha: Portál, 2003.
- McQuail, Denis: Úvod do teorie masové komunikace. Praha: Portál, 1999.
- Výukové metody
- přednášky, diskuse ve třídě, individuální a skupinové projekty, domácí úkoly, vyhodnocování projektů
- Metody hodnocení
- čtyři dílčí písemné úkoly, seminární práce - mediální projekt, písemný text
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každý semestr.
- Statistika zápisu (podzim 2011, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fss/podzim2011/ZUR427