ZUR427 Mediální projekt a produkt

Fakulta sociálních studií
podzim 2011
Rozsah
1/1. 8 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
prof. PhDr. Jiří Pavelka, CSc. (přednášející)
Mgr. Pavel Sedláček (cvičící), Mgr. Tomáš Bártek (zástupce)
Garance
prof. PhDr. Jiří Pavelka, CSc.
Katedra mediálních studií a žurnalistiky – Fakulta sociálních studií
Kontaktní osoba: Ing. Bc. Pavlína Brabcová
Rozvrh
Čt 8:00–9:40 AVC
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Kurs se zabývá problematikou vzniku a uplatnění mediálního mediálních projektů a produktů na nediálním trhu. Cílem kurzu je vyložit principy a pravidla, které řídí mediální trh a kterým podléhá proces budování mediálního projektu. Na konci tohoto kurzu budou studenti schopni pochopit problematiku vztahů formujících mediální projekty, mediální produkty a mediální trh. Dále budou schopni vytvořit vlastní mediální projekt a uplatnit se na mediálním trhu.
Osnova
  • Média a kultura. Teorie společenské organizace.
  • Roviny masové komunikace. Funkcionalistická teorie médií a společnosti. Funkce masových médií.
  • Mediální podnikání a mediální průmysl. Mediální trh.
  • Mediální organizace. Média veřejné služby a soukromá média. Vlastník a provozovatel médií. Politika médií.
  • Mediální marketing. Financování médií.
  • Preprodukční, produkční a postprodukční mediální systémy.
  • Typy mediálních produktů (žánry a formáty). Struktura a deskripce mediálního produktu. Reprezentace, stereotypy, narativní struktury, komunikační strategie.
  • Mediované obsahy a obsahová analýza mediálního produktu.
  • Mediální projekt a jeho realizační tým. Cílová konzumentská skupina. Proces vzniku mediálního projektu a výroba mediálního produktu.
  • Financování mediálních projektů. Grantové agentury a nadace a jejich politika. Fundraising.
  • Prodej a distribuce mediálních projektů a produktů. Medializace mediálního projektu a produktu.
  • Obhajoba a evaluace mediálního projektu.
  • Závěrečné hodnocení kurzu.
Literatura
  • Branston, Gill – Stafford, Roy: The Media Student’s Book. 2nd Ed. London, New York: Routledge, 1999.
  • DeFleur, Melvin L. – Ballová-Rokeachová, Sandra J. (1996): Teorie masové komunikace. Praha: Univerzita Karlova.
  • Jirák, Jan – Köpplová, Barbara: Média a společnost. Praha: Portál, 2003.
  • McQuail, Denis: Úvod do teorie masové komunikace. Praha: Portál, 1999.
Výukové metody
přednášky, diskuse ve třídě, individuální a skupinové projekty, domácí úkoly, vyhodnocování projektů
Metody hodnocení
čtyři dílčí písemné úkoly, seminární práce - mediální projekt, písemný text
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každý semestr.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2005, podzim 2006, podzim 2007, podzim 2008, podzim 2009, podzim 2010, podzim 2012, podzim 2013, podzim 2014, podzim 2015, podzim 2016.