PdF:SV4BP_1AB1 Angličtina - A - Informace o předmětu
SV4BP_1AB1 Angličtina pro sociální pedagogy - A
Pedagogická fakultajaro 2010
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Jana Kollárová (přednášející)
Mgr. Bc. Šárka Dohnalová (přednášející)
PaedDr. Marta Holasová, Ph.D. (pomocník)
Mgr. Alena Hradilová, Ph.D. (pomocník)
Ing. Boris Janča (pomocník)
Mgr. Zuzana Janoušková (pomocník)
PhDr. Hana Němcová (pomocník)
PhDr. Hana Reichová, Ph.D. (pomocník)
PhDr. Radoslava Šopovová (pomocník)
PhDr. Jiří Vacek, CSc. (pomocník) - Garance
- Mgr. Radka Mlýnková
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Pedagogické fakultě – Centrum jazykového vzdělávání
Kontaktní osoba: Jitka Autratová - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- SV4BP_1AB1/01: Po 10:40–12:20 budova C - učebna 8, Š. Dohnalová
SV4BP_1AB1/02: Po 12:30–14:10 budova C - učebna 8, Š. Dohnalová - Předpoklady
- CJV_AJA2 Vstupní test A2 - AJ
In the compulsorily-optional English for Social Educators A, the students will consolidate their language skills from secondary school, and will learn some selected academic skills (oral presentation, supporting an argument ) in English. Successful students will be credited for active participation in the lessons, for oral and written presentations and for passing the Credit Test at the end of the semester. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Vyžadují se vstupní jazykové znalosti minimálně na úrovni A2 - Mateřské obory/plány
- Sociální pedagogika a volný čas (program PdF, B-PD)
- Cíle předmětu
- In the compulsorily-optional English for Social Educators A, the students will consolidate their language skills from secondary school, and will learn some selected academic skills (oral presentation, supporting an argument ) in English. Successful students will be credited for active participation in the lessons, for oral and written presentations and for passing the Credit Test at the end of the semester.
- Osnova
- WEEKS 1-4 EDUCATION IN THE CR AND THE UK PRIMARY, SECONDARY AND TERTIARY EDUCATION Texts on education, similarities and differences Being a university student in the UK - practical information STUDY SKILLS: listening, reading, discussion based on experience, expressing an opinion, making a statement ACADEMIC SKILLS: key words, summarising, basic reading techniques, mini-presentation GRAMMAR: present simple, continuous; past simple, continuous WEEKS 5-7 BODY LANGUAGE. NON-VERBAL COMMUNICATION Text on the iportance of non-verbal communication. Pictures with facial expressions and body postures. STUDY SKILLS: discussion, opinion exchange, supporting arguments, observing and describing pictures, ACADEMIC SKILLS - dialogues and arguments GRAMMAR: present simple, continuous; past simple, continuous WEEKS 8-10 INTERPERSONAL RELATIONSHIPS FAMILY CONSTELLATIONS WHEN I AM 40 (mini-presentation) WHEN I WAS 14 (mini-presentation) STUDY SKILLS: giving and supporting arguments, comparing similarities and differences, still images and role-plays GRAMMAR: future, past, present perfect WEEKS 11-13 PROBLEMS IN INTERPERSONAL RELATIONSHIPS (unwanted pregnancy and its consequences) PSYCHOLOGICAL DEVELOPMENT (understanding responsibility and consequences of one´s actions) STUDY SKILLS - discussion, opinion exchange, supporting arguments, role-play, teacher-in-role, character on the wall, alley of conscience, improvisation ACADEMIC SKILLS - summarising, keywords, expressing opinion GRAMMAR: 1st and 2nd conditionals Credit requirements: Long term tasks: Portfolio: reading comprehesion sheets based on the texts and topics from the lessons (Education, When I am 40, When I was 14, Human development) Written test (listening, reading, writing) Oral exam (continuous assessment: oral mini-presentations in the lessons) The student who has not completed continuous assessment during the particular semester can not be credited!
- Literatura
- VACEK, Jiří a Duncan HENDY. Analýza odborného anglického textu pro studenty společného základu PdF MU. 1. vyd. Masarykova univerzita: Masarykova univerzita, 2006, 102 s. MU, Pedagogická fakulta, Brno 2006. ISBN 80-210-3967-1. info
- GILL, Nora, Jiří VACEK, Ruth COUFALOVÁ, Olga INGROVÁ a Jana KOLLÁROVÁ. Communicative ESP Practice for Pre-Service Teachers. 1. vyd. Olomouc: Palacký University, Olomouc, Czech Republic, 2003, 109 s. English Texts. ISBN 80-244-0652-7. info
- Výukové metody
- class discussions, group projects, presentations
- Metody hodnocení
- Pro ukončení předmětu jsou předepsány v semestru průběžné kontroly (ústní prezentace, písemné úkoly, atd.,) jejichž výsledky jsou započítávány do závěrečného hodnocení.
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Informace učitele
- The English Language Course for Intermediate Students (Level B1) Pro ukončení předmětu jsou předepsány v semestru průběžné kontroly (ústní prezentace, písemné úkoly, atd.), jejichž výsledky jsou započítávány do závěrečného hodnocení.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Poznámka k ukončení předmětu: Pro úspěšné ukončení předmětu jsou předepsány v semestru průběžné kontroly, jejichž výsledky jsou započítávány do závěrečného hodnocení. Jazykovy kurz neni urcen pro zacatecniky
Předmět je vyučován každoročně.
Zápis vyžaduje úspěšné absolvování vstupního testu CJV_AJA2 (obvykle v lednu).
- Statistika zápisu (jaro 2010, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2010/SV4BP_1AB1