PdF:SV4BP_1AB1 Angličtina - A - Informace o předmětu
SV4BP_1AB1 Angličtina pro sociální pedagogy - A
Pedagogická fakultajaro 2014
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PhDr. Jiří Vacek, CSc. (přednášející)
Mgr. Daniela Dvořáková (pomocník)
Mgr. Jana Kollárová (pomocník) - Garance
- PhDr. Jiří Vacek, CSc.
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Pedagogické fakultě – Centrum jazykového vzdělávání
Kontaktní osoba: Jitka Autratová
Dodavatelské pracoviště: Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Pedagogické fakultě – Centrum jazykového vzdělávání - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- SV4BP_1AB1/01: Čt 7:30–9:10 učebna 39, J. Vacek
SV4BP_1AB1/02: Po 11:10–12:50 učebna 64, J. Vacek - Předpoklady
- CJV_AJA2 Vstupní test A2 - AJ
In the compulsorily-optional English for Social Educators A, the students will consolidate their language skills from secondary school, and will learn some selected academic skills (oral presentation, supporting an argument ) in English. Successful students will be credited for active participation in the lessons, for oral and written presentations and for passing the Credit Test at the end of the semester. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Vyžadují se vstupní jazykové znalosti minimálně na úrovni A2 - Mateřské obory/plány
- Sociální pedagogika a volný čas (program PdF, B-PD)
- Cíle předmětu
- In the compulsorily-optional English for Social Educators A, the students will consolidate their language skills from secondary school, and will learn some selected academic skills (oral presentation, supporting an argument ) in English. Successful students will be credited for active participation in the lessons, for oral and written presentations and for passing the Credit Test at the end of the semester.
- Osnova
- SV4BP_1AB1 Angličtina pro sociální pedagogy A Weeks 1-3 Topic 1 Education in the CR and the UK. Tertiary education. Texts on education, similarities and differences, universities Study skills – discussion based on experience, expressing opinion, making a statement, Academic skills – key words, summarizing, basic reading techniques, mini-presentation Assignments – Reading Comprehension Sheet 1 (standardized layout: key words, summary, opinion), long-term task – create your own topic based vocabulary Grammar - revision of present simple+present continuous, past simple+continuos, prepositions of time and place Weeks 4-6 Topic 2 Psychological development. Growing up with focus on adolescence. Texts on stages of life and personality development Study skills – opinion exchange, personal experience, reflection based on notes, role play Academic skills – critical thinking, note taking Grammar – present perfect simple+continuous, future Assignments – topic based vocabulary Week 7 Mid-term TEST Revision of vocabulary and grammar studied in Weeks 1-6 Weeks 8-10 Topic 3 Interpersonal relationships. Who knows you better? Texts on friendship, family relationship, partnership Study skills – giving and supporting arguments, comparing similarities and differences, picture description Academic skills –- summarising, key words, expressing opinion - revision and enhancement Grammar – adjectives – personal qualities, comparatives, superlatives, Assignments – reading comprehension sheet 2, topic based vocabulary Weeks 11-12 Topic 4 Non-verbal communication. Body language. Texts on importance of non-verbal communication Study skills – discussion, opinion exchange, supporting arguments Academic skills dialogues and arguments Grammar – modals Assignment – describe your picture, topic based vocabulary Week 13 Credit Test The student who has not completed continuous assessment during the particular semester can not be credited! (Student, který nemá splněné průběžné úkoly z jednotlivých témat v rámci daného semestru, nemůže získat kredity, ani zápočet!)
- Literatura
- povinná literatura
- E-learning materials i IS.MUNI.CZ
- doporučená literatura
- REDMAN, Stuart a Ruth GAIRNS. Test your English vocabulary in use : pre-intermediate & intermediate. Cambridge: Cambridge University Press, 2000, 142 s. ISBN 0521779804. info
- HASHEMI, Louise a Barbara THOMAS. Cambridge grammar for PET with answers : self-study grammar reference and practice. First published. Cambridge: Cambridge University Press, 2006, 216 stran. ISBN 0521601207. info
- English Grammar in Use. 2004. info
- GILL, Nora, Jiří VACEK, Ruth COUFALOVÁ, Olga INGROVÁ a Jana KOLLÁROVÁ. Communicative ESP Practice for Pre-Service Teachers. 1. vyd. Olomouc: Palacký University, Olomouc, Czech Republic, 2003, 109 s. English Texts. ISBN 80-244-0652-7. info
- Výukové metody
- class discussions, group projects, presentations
- Metody hodnocení
- Continuous assessment during the semester (oral presentations, written assignments, etc.) Credit test (grammar, vocabulary, listening, writing)
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Informace učitele
- https://is.muni.cz/auth/el/1441/jaro2014/SV4BP_1AB1/index.qwarp
The English Language Course for Intermediate Students (CEFR Level B1) Pro ukončení předmětu jsou předepsány v semestru průběžné kontroly (ústní prezentace, písemné úkoly, atd.), jejichž výsledky jsou započítávány do závěrečného hodnocení. - Další komentáře
- Studijní materiály
Poznámka k ukončení předmětu: Pro úspěšné ukončení předmětu jsou předepsány v semestru průběžné kontroly, jejichž výsledky jsou započítávány do závěrečného hodnocení. Jazykovy kurz neni urcen pro zacatecniky
Předmět je vyučován každoročně.
Zápis vyžaduje úspěšné absolvování vstupního testu CJV_AJA2 (obvykle v lednu).
- Statistika zápisu (jaro 2014, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2014/SV4BP_1AB1