PdF:SV4BP_1AB1 Aj pro soc pedagogy - A - Informace o předmětu
SV4BP_1AB1 Angličtina pro sociální pedagogy - A
Pedagogická fakultapodzim 2008
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Jana Kollárová (přednášející)
Mgr. Bc. Šárka Dohnalová (přednášející)
PhDr. Jiří Vacek, CSc. (přednášející) - Garance
- Mgr. Jana Kollárová
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Pedagogické fakultě – Centrum jazykového vzdělávání
Kontaktní osoba: Jitka Autratová - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- SV4BP_1AB1/01: Út 9:45–11:25 učebna 39, Š. Dohnalová
SV4BP_1AB1/02: Út 9:45–11:25 učebna 38, J. Kollárová - Předpoklady
- CJV_AJA2 Vstupní test A2 - AJ
In the compulsorily-optional English for Social Educators A, the students will consolidate their language skills from secondary school, and will learn some selected academic skills (oral presentation, supporting an argument ) in English. Successful students will be credited for active participation in the lessons, for oral and written presentations and for passing the Credit Test at the end of the semester. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Kurz není určen pro začátečníky. Znalosti na úrovni A2 se prověřují vstupním testem. - Mateřské obory/plány
- Sociální pedagogika a volný čas (program PdF, B-PD)
- Cíle předmětu
- In the compulsorily-optional English for Social Educators A, the students will consolidate their language skills from secondary school, and will learn some selected academic skills (oral presentation, supporting an argument ) in English. Successful students will be credited for active participation in the lessons, for oral and written presentations and for passing the Credit Test at the end of the semester.
- Osnova
- SV4BP_1AB1 Angličtina pro sociální pedagogy A Weeks 1-4 Topic 1 Education in the Czech Republic compared with the U.K. and U.S. systems. Texts 1, 2. (Making a statement, expressing opinion, discussion based on experience) Long term tasks: My specialization - introduction (mini-presentation: previous studies, basic information about MU and the Faculty of Education, my field of study, hot issues and current resources in my study at the Faculty of Education) Reader's Portfolio - keywords, summary, opinion (standardized layout) Grammar Revision (present simple + present continious, present continuous for future, prepositions of time and place) Weeks 5-7 Topic 2 Growing up, growing old. Adolescence. Adulthood. Ageing. Text 4.(Opinion exchange, critical thinking, picture description) Grammar revision (past simple + past continuous, future - when I am old , I will ...) Weeks 8-10 Topic 3. Interpersonal relationships. Non-verbal communication,body language. Text 5. (Opinion exchange, comparing differences and similarities, role play) Special task: Essay writing skills (suggested topic - What makes a good relationship?) Grammar revision (present perfect, adjectives, linking words, sequence of tenses) Weeks 11-13 Topic 4. Healthy lifestyle x unhealthy lifestyle. Stress and its consequences. Text 12. (Personal experience and reflection, expressing opinions) Grammar revision (1st and 2nd conditionals) Week 14 Credit requirements: Oral and written tasks during the semester. The field presentation based on the special task. Written test (part A - grammar, part B - topics) The student who has not completed continuous assessment during the particular semester can not be credited! (Student, který nemá splněné průběžné úkoly z jednotlivých témat v rámci daného semestru, nemůže získat kredity, ani zápočet!)
- Literatura
- VACEK, Jiří a Duncan HENDY. Analýza odborného anglického textu pro studenty společného základu PdF MU. 1. vyd. Masarykova univerzita: Masarykova univerzita, 2006, 102 s. MU, Pedagogická fakulta, Brno 2006. ISBN 80-210-3967-1. info
- GILL, Nora, Jiří VACEK, Ruth COUFALOVÁ, Olga INGROVÁ a Jana KOLLÁROVÁ. Communicative ESP Practice for Pre-Service Teachers. 1. vyd. Olomouc: Palacký University, Olomouc, Czech Republic, 2003, 109 s. English Texts. ISBN 80-244-0652-7. info
- Metody hodnocení
- English Language Course for Intermediate Students. Pro ukončení předmětu jsou předepsány v semestru průběžné kontroly (ústní prezentace, písemné úkoly, atd.,) jejichž výsledky jsou započítávány do závěrečného hodnocení.
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Informace učitele
- English Language Course for Intermediate Students. Pro ukončení předmětu jsou předepsány v semestru průběžné kontroly (ústní prezentace, písemné úkoly, atd.), jejichž výsledky jsou započítávány do závěrečného hodnocení.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Mimořádně pro studenty 3. semestru SOC. PED. Před zápisem předmětu nutno úspěšně absolvovat vstupní test CJV_AJA2 (v konzultačním týdnu v září).
- Statistika zápisu (podzim 2008, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2008/SV4BP_1AB1