PdF:AJ5505 Jak na stereotypy ve škole - Informace o předmětu
AJ5505 Jak na stereotypy ve škole
Pedagogická fakultajaro 2019
- Rozsah
- 0/1/0. 12 hodin ve 2 blocích. 3 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- Mgr. Jana Chocholatá, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Gabriela Oaklandová (cvičící)
Mgr. Lucie Podroužková, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Bc. Michaela Sojková Šamalová, Ph.D. (cvičící) - Garance
- PhDr. Alena Dobrovolná, Ph.D.
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- AJ5505/01: So 9. 3. 8:00–13:50 učebna 56, So 6. 4. 8:00–13:50 učebna 56, G. Oaklandová
- Předpoklady
- B2-C2 according to SERRJ
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 25 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/25, pouze zareg.: 0/25, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/25 - Mateřské obory/plány
- předmět má 6 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- The subject aims to discuss some issues that Czech education might find challenging. Through reflection, discussion, cooperation and listening to/discussing matters with guest speakers, students will be given the opportunity to think about these issues and about the different angles these might be approached from, within or outside the system.
- Výstupy z učení
- Through reflection, discussion, cooperation and listening to/discussing matters with guest speakers, students will be given the opportunity to think about these issues and about the different angles these might be approached from, within or outside the state system.
- Osnova
- 9.3. 1st block: Introduction + Getting to know each other + What is school, Learning as Experience, Multiple intelligences (Lucka) 2nd block: Unschooling (Míša) 10.3. - 5.4. 3rd block: your preparation for blocks 4 and 5 6.4. 4th block: Communication, Respect goes both ways, Freedom and guidance (Jana, Gábi) 5th block: Students present the results of their work (Jana, Gábi)
- Výukové metody
- individual work, group work, learning centres, discussions, discussions with guests, self-reflection, presentations
- Metody hodnocení
- 1. Active participation BEFORE the lessons and in the lessons (to pass the course it is important for you to join us on both the dates) 2. Task for the last lesson - you can choose one of these three: a) Open task: Practical demonstration of the development of your educational values/expertise/thoughts (if based on a concrete experience, a concrete school, great). b) Observation + questionaire (visiting a school of your own choice and filling in the observation sheet with the aim of thinking about the particular aspects and discussing them in the last block) c) Shadowing (shadowing a teacher of your choice/shadowing a pupil of your choice)
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Informace učitele
- http://moodlinka.ics.muni.cz/course/view.php?id=2616
The syllabus of this subject might change as it depends on a) the students´ mutual decision to include topics that they find challenging b) guest speakers available in the particular semester. - Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2019, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2019/AJ5505