AJ5505 Jak na stereotypy ve škole

Pedagogická fakulta
jaro 2019
Rozsah
0/1/0. 12 hodin ve 2 blocích. 3 kr. Ukončení: k.
Vyučující
Mgr. Jana Chocholatá, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Gabriela Oaklandová (cvičící)
Mgr. Lucie Podroužková, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Bc. Michaela Sojková Šamalová, Ph.D. (cvičící)
Garance
PhDr. Alena Dobrovolná, Ph.D.
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
AJ5505/01: So 9. 3. 8:00–13:50 učebna 56, So 6. 4. 8:00–13:50 učebna 56, G. Oaklandová
Předpoklady
B2-C2 according to SERRJ
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 25 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/25, pouze zareg.: 0/25, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/25
Mateřské obory/plány
předmět má 6 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
The subject aims to discuss some issues that Czech education might find challenging. Through reflection, discussion, cooperation and listening to/discussing matters with guest speakers, students will be given the opportunity to think about these issues and about the different angles these might be approached from, within or outside the system.
Výstupy z učení
Through reflection, discussion, cooperation and listening to/discussing matters with guest speakers, students will be given the opportunity to think about these issues and about the different angles these might be approached from, within or outside the state system.
Osnova
  • 9.3. 1st block: Introduction + Getting to know each other + What is school, Learning as Experience, Multiple intelligences (Lucka) 2nd block: Unschooling (Míša) 10.3. - 5.4. 3rd block: your preparation for blocks 4 and 5 6.4. 4th block: Communication, Respect goes both ways, Freedom and guidance (Jana, Gábi) 5th block: Students present the results of their work (Jana, Gábi)
Výukové metody
individual work, group work, learning centres, discussions, discussions with guests, self-reflection, presentations
Metody hodnocení
1. Active participation BEFORE the lessons and in the lessons (to pass the course it is important for you to join us on both the dates) 2. Task for the last lesson - you can choose one of these three: a) Open task: Practical demonstration of the development of your educational values/expertise/thoughts (if based on a concrete experience, a concrete school, great). b) Observation + questionaire (visiting a school of your own choice and filling in the observation sheet with the aim of thinking about the particular aspects and discussing them in the last block) c) Shadowing (shadowing a teacher of your choice/shadowing a pupil of your choice)
Vyučovací jazyk
Angličtina
Informace učitele
http://moodlinka.ics.muni.cz/course/view.php?id=2616
The syllabus of this subject might change as it depends on a) the students´ mutual decision to include topics that they find challenging b) guest speakers available in the particular semester.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2020, jaro 2021, jaro 2022, jaro 2023, jaro 2024, jaro 2025.