AJ5505 Jak na stereotypy ve škole

Pedagogická fakulta
jaro 2025
Rozsah
0/1/0. 12 hodin ve 2 blocích. 3 kr. Ukončení: k.
Vyučováno kontaktně
Vyučující
Mgr. Gabriela Oaklandová (cvičící)
Mgr. Lucie Podroužková, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Bc. Michaela Sojková Šamalová, Ph.D. (cvičící)
Garance
PhDr. Alena Dobrovolná, Ph.D.
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Předpoklady
B2-C2 according to SERRJ
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 25 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/25, pouze zareg.: 0/25, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/25
Mateřské obory/plány
předmět má 26 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
The subject aims to discuss some issues that Czech education might find challenging. Through reflection, discussion, cooperation and listening to/discussing matters with guest speakers, students will be given the opportunity to think about these issues and about the different angles these might be approached from, within or outside the system.
Výstupy z učení
Through reflection, discussion, cooperation and listening to/discussing matters with guest speakers, students will be given the opportunity to think about these issues and about the different angles these might be approached from, within or outside the state system.
Osnova
  • 1st block: Introduction + Getting to know each other + A lead-in 2nd block: Freedom and guidance 3rd block: Student preparation for blocks 4 and 5 4th block: Communication, Respect goes both ways 5th block: Unschooling 6th block: Students present the results of their work
Literatura
    doporučená literatura
  • NOVÁČKOVÁ, Jana. Mýty ve vzdělávání : o škodlivosti některých zaběhaných představ o učení, škole a výchově : výchova a vzdělávání pro 21. století. Kroměříž: Spirála, 2001, 43 s. ISBN 809018734X. info
Výukové metody
individual work, group work, learning centres, discussions, discussions with guests, self-reflection, presentations
Metody hodnocení
1. Active participation BEFORE the lessons and in the lessons. 2. Journal. 3. Presentation.
Vyučovací jazyk
Angličtina
Informace učitele
http://moodlinka.ics.muni.cz/course/view.php?id=2616
The syllabus of this subject might change as it depends on a) the students´ mutual decision to include topics that they find challenging b) guest speakers available in the particular semester.
Studijní opora
http://moodlinka.ics.muni.cz/course/view.php?id=2616
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
Poznámka k četnosti výuky: odpolední blok 14.00-19.00, sobota 24. února a sobota 11. května 2024.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2019, jaro 2020, jaro 2021, jaro 2022, jaro 2023, jaro 2024.