PdF:AJ5505 Jak na stereotypy ve škole - Informace o předmětu
AJ5505 Jak na stereotypy ve škole
Pedagogická fakultajaro 2020
- Rozsah
- 0/1/0. 12 hodin ve 2 blocích. 3 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- Mgr. Jana Chocholatá, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Gabriela Oaklandová (cvičící)
Mgr. Lucie Podroužková, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Bc. Michaela Sojková Šamalová, Ph.D. (cvičící) - Garance
- PhDr. Alena Dobrovolná, Ph.D.
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- AJ5505/01: So 7. 3. 14:00–18:10 učebna 59, So 25. 4. 14:00–18:10 učebna 59, G. Oaklandová
- Předpoklady
- B2-C2 according to SERRJ
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 1/20, pouze zareg.: 0/20, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/20 - Mateřské obory/plány
- předmět má 26 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- The subject aims to discuss some issues that Czech education might find challenging. Through reflection, discussion, cooperation and listening to/discussing matters with guest speakers, students will be given the opportunity to think about these issues and about the different angles these might be approached from, within or outside the system.
- Výstupy z učení
- Through reflection, discussion, cooperation and listening to/discussing matters with guest speakers, students will be given the opportunity to think about these issues and about the different angles these might be approached from, within or outside the state system.
- Osnova
- What IS school? Unschoolling (Míša) Social aspects of learning (Míša) Skills for the 21st century (Lucie) Respect goes both ways (Jana) School and community (Rita and Judy) The Responsive Classroom (Moragh Randall) Frontální a jiné vyučování (Naďa) Towards soft skills through project work/creativity (Lucie) Homework (Gábi) Mistakes/feedback (Naďa) Evaluation (Ailsa) Inside and outside the system (Gábi) - Labyrinth Round table (everyone)
- Výukové metody
- individual work, group work, learning centres, discussions, discussions with guests, self-reflection, presentations
- Metody hodnocení
- 1. Active participation BEFORE the lessons and in the lessons. 2. Journal. 3. Organizing the round table - cooperative project.
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Informace učitele
- http://moodlinka.ics.muni.cz/course/view.php?id=2616
The syllabus of this subject might change as it depends on a) the students´ mutual decision to include topics that they find challenging b) guest speakers available in the particular semester. - Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2020, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2020/AJ5505