PdF:AJ2102 Praktický jazyk 1B - Informace o předmětu
AJ2102 Praktický jazyk 1B
Pedagogická fakultajaro 2023
- Rozsah
- 0/3/0. 5 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Daniel Gerrard, M.A. (cvičící)
Peter Nobbs (cvičící)
Mgr. Filip Pultar (cvičící)
Mgr. Helena Worthington, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Eva Zavadilová (cvičící) - Garance
- Mgr. Irena Headlandová Kalischová, Ph.D.
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- AJ2102/01: Út 17:00–19:50 učebna 60, P. Nobbs
AJ2102/02: Út 11:00–13:50 učebna 57, F. Pultar
AJ2102/03: Út 8:00–10:50 učebna 51, F. Pultar
AJ2102/04: St 8:00–10:50 učebna 5, H. Worthington
AJ2102/05: Čt 8:00–10:50 učebna 37, H. Worthington
AJ2102/06: Út 12:00–14:50 respirium (4. nadzemní podlaží), P. Nobbs - Předpoklady
- AJ2101 Praktický jazyk 1A
Students must pass the first semester of Practical Language (AJ2101) before entering this course. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 7 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Tento kurz poskytuje praktické využití angličtiny včetně řečových dovedností (mluvení, poslechu, čtení a psaní). Studenti budou mít příležitost zdokonalit se v používání jazyka prostřednictvím diskusí, cvičení a úkolů. Kurz nabízí různé přístupy ke studiu a výuce jazyka a zároveň rozvíjí širší porozumění metodice a kultuře anglicky mluvících zemí.
Studenti se naučí analyzovat jazyk pro účely výuky a uvědomí si, že změnili svou roli - z uživatelů jazyka se stali zdrojem informací o jazyce a jazykovými modely.
Dále:
• rozvíjet a prohlubovat u studentů kompetenci ve čtyřech základních jazykových dovednostech: čtení, ústní projev, poslech a písemnou komunikaci a vytvořit prostor pro procvičování v nestresovém prostředí;
• naučit studenty analyzovat jazyk pro účely výuky jazyka;
• změnit pohled studentů z pouhého uživatele anglického jazyka na potenciální zdroj informací a vzor;
• poskytnout studentům modelové situace výuky a možnosti využití didaktických metod ve výuce jazyků. - Výstupy z učení
- • zvýší úroveň ve čtyřech jazykových dovednostech: čtení, ústní projev, poslech a písemná komunikace
• zlepší přesnost ve vyjadřování a rozšíří rozsah řečového registru
• prohloubí úroveň slovní zásoby
• zvýší dovednost v analýze výukových materiálů pro budoucí učitelské povolání
• napíše esej na zadaná témata; přednese prezentaci na vybrané téma
• vytvoří studentské portfolio - Osnova
- Obsahovou náplň kurzu tvoří rámcově lekce 5-8 z učebnice Outcomes Advanced Student's Book (2nd edition).
- Literatura
- povinná literatura
- DELLAR, Hugh a Andrew WALKLEY. Outcomes. Second edition. Andover: National Geographic Learning, 2017, 214 stran. ISBN 9781305651920. info
- neurčeno
- KAY, Susan, Vaughan JONES, Philip KERR a Jon HIRD. Inside out. 1st ed. Oxford: Macmillan, 2001, 159 s. ISBN 0-333-75760-2. info
- MURPHY, Raymond. English grammar in use : a self-study reference and practice book for intermediate students of English : with answers. 3rd ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2004, x, 379. ISBN 0521537622. info
- KERR, Philip. Inside out., [Upper intermediate]., Workbook. 1st publ. Oxford: Macmillan Heinemann English language teaching, 2001, 96 s. : il. ISBN 0-333-75761-0. info
- SPARLING, Don. English or Czenglish? : jak se vyhnout čechismům v angličtině. 2. vydání. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1990, 274 stran. ISBN 8004259693. info
- BOHUSLAVOVÁ, Libuše, Věra JANÍKOVÁ, Jana TÁBORSKÁ a Věra SLÁDKOVÁ. Evropské jazykové portfolio pro dospělé studenty v České republice. 1. vyd. Praha: Scientia,spol.s r.o. pedagogické nakladatelství, Praha 6, 2004, 43 s. ISBN 80-7183-313-4. info
- Výukové metody
- This class, as in the previous semester, uses a variety of teaching methods such as pair and group work, class and online forum discussions (in Moodle), short class presentations, role-plays, and acted-out dialogues, and learning centers. The Moodlinka site provides students with more self-study materials.
- Metody hodnocení
- Students will attend a total of 3 hours every week.
The general pass mark for this course is 70%.
Passing the course will be dependent on a continuous assessment of the work during the semester and the results on the final test and speaking test.
The tasks of the continuous assessment will make up 30% of the course, and will be specified by the teacher.
Students are also expected to study the book English Grammar In Use in their own time.
The final test will consist of evaluation of the students grammar and vocabulary based on the course book as well as general reading (FCE level), writing and listening sections. The final test will include various tasks from FCE tests. A test of speaking will also be administered with a pass mark 70 points.
The general pass mark for this course is 70% which includes both the continuous assessment and the final test. - Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Informace učitele
- Recommended materials for self-study:
FCE/CAE Practice Tests, any publisher
Readers level 6
English-English Dictionary Advanced Level - Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně. - Nachází se v prerekvizitách jiných předmětů
- AJ0409 Výuka dětí
AJ1102||AJ2102||AJ3101||AJ4101 || NOW(AJ3101) || NOW(AJ4101) - AJ1103 Praktický jazyk 2A
AJ1102 || AJ2102 - AJ1205 Syntax A
AJ1102 || AJ2102 - AJ1207 Funkční lingvistika
AJ1102 || AJ2102 - AJ1209 Základy lexikologie
AJ1102 || AJ2102 - AJ1211 Vybrané kapitoly ze syntaxe
AJ1102 || AJ2102 - AJ1301 Historie, kultura a literatura Velké Británie I
AJ1102 || AJ2102 - AJ1302 Historie, kultura a literatura Velké Británie II
AJ1102 || AJ2102 - AJ1303 Historie, kultura a literatura USA I
AJ1102 || AJ2102
- AJ0409 Výuka dětí
- Statistika zápisu (jaro 2023, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2023/AJ2102