PdF:ZS1BP_APB4 Aplikační blok z psychologie 4 - Informace o předmětu
ZS1BP_APB4 Aplikační blok z psychologie 4 - Utváření podmínek školní úspěšnosti žáků
Pedagogická fakultapodzim 2008
- Rozsah
- 0/1/0. 1 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PhDr. Mgr. Iva Žaloudíková, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- prof. PhDr. Evžen Řehulka, CSc.
Katedra psychologie – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: prof. PhDr. Evžen Řehulka, CSc. - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- ZS1BP_APB4/01: St 14:20–15:05 učebna 24, I. Žaloudíková
ZS1BP_APB4/02: St 11:35–12:20 učebna 34, I. Žaloudíková
ZS1BP_APB4/03: St 8:50–9:35 učebna 24, I. Žaloudíková
ZS1BP_APB4/04: St 7:55–8:40 učebna 24, I. Žaloudíková
ZS1BP_APB4/05: St 12:30–13:15 učebna 24, I. Žaloudíková
ZS1BP_APB4/06: St 13:25–14:10 učebna 24, I. Žaloudíková - Předpoklady
- ZS1BP_PsVV Psychologie vyučování a vých.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství pro 1. stupeň základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Cíle předmětu
- Cílem semináře je využití psychologických poznatků z pedagogické psychologie v praxi učitele. Zaměřuje se na praktické činnosti se skupinou žáků nebo individuální práci s jednotlivými dětmi. Využívá metody pozorování, rozhovoru, analýzy žákovy činnosti nebo dotazníku k získání informací a příčin neprospěchu žáka. Zdůrazňuje využití teoretických znalostí v pedagogické praxi. Na konci tohoto kurzu bude student schopen:; porozumět základům pedagogické psychologie; analyzovat příčiny školního neprospěchu žáka; využít znalosti pedagogické psychologie k praktické činnosti učitele ve výuce; použít metody pedagogické psychologie v praxi
- Osnova
- Psychologie učení; Teorie učení v psychologii; Učení a motivace, transfer a interference, zpětná vazba, opakování v učení; Psychologie školní neúspěšnosti; Psychologie vyučování, učební styl, znalosti, postoje, dovednosti a návyky, řízení školní třídy; Psychologie výchovy, odměna a trest; Poruchy chování, agresivita, šikana; Osobnost učitele, osobnost žáka; Zvládání školní zátěže, školní stres; Klima školní třídy, školy;
- Literatura
- PETTY, Geoffrey. Moderní vyučování. Translated by Štěpán Kovařík. Vyd. 5. Praha: Portál, 2008, 380 s. ISBN 9788073674274. info
- FONTANA, David. Psychologie ve školní praxi. Translated by Karel Balcar. Vyd. 2. Praha: Portál, 2003, 383 s. ISBN 80-7178-626-8. info
- ČÁP, Jan a Jiří [pedagog] MAREŠ. Psychologie pro učitele [Čáp, 2001]. Vyd. 1. Praha: Portál, 2001, 655 s. ISBN 80-7178-463-X. info
- Metody hodnocení
- diskuse v hodině, prezentace tématu, závěřečná práce, zápočet
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2008, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2008/ZS1BP_APB4