PdF:ZS1BP_APB4 Aplikační blok z psychologie 4 - Informace o předmětu
ZS1BP_APB4 Aplikační blok z psychologie 4 - Utváření podmínek školní úspěšnosti žáků
Pedagogická fakultapodzim 2009
- Rozsah
- 0/1/0. 1 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PhDr. Mgr. Iva Žaloudíková, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- prof. PhDr. Evžen Řehulka, CSc.
Katedra psychologie – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: PhDr. Mgr. Iva Žaloudíková, Ph.D. - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- ZS1BP_APB4/01: Čt 8:50–9:35 učebna 24, I. Žaloudíková
ZS1BP_APB4/02: St 7:00–7:45 učebna 24, I. Žaloudíková
ZS1BP_APB4/03: St 10:40–11:25 učebna 24, I. Žaloudíková - Předpoklady
- ZS1BP_PsVV Psychologie vyučování a vých.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství pro 1. stupeň základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Cíle předmětu
- Cílem semináře je využití znalostí pedagogické psychologie ve školní praxi. Zaměřuje se na práci se skupinou dětí nebo na individuální práci a jednotlivým dítětem. Využívá metody pozorování, rozhovoru, dotazníku nebo analýzy žákovských produktů ke zjištění příčin žákova školního neúspěchu. Na konci semináře bude student schopen:
- porozumět základním pojmům pedagogické psychologie;
- analyzovat příčiny žákova školního neúspěchu;
- využít znalostí ve výuce
- aplikovat metody pedagogické psychologie v pedagogické praxi - Osnova
- Psychologie učení;
- Teorie učení v psychologii;
- Učení a motivace, transfer a interference, zpětná vazba, opakování v učení;
- Psychologie školní neúspěšnosti;
- Psychologie vyučování, učební styl, znalosti, postoje, dovednosti a návyky, řízení školní třídy;
- Psychologie výchovy, odměna a trest;
- Poruchy chování, agresivita, šikana;
- Osobnost učitele, osobnost žáka;
- Zvládání školní zátěže, školní stres;
- Klima školní třídy, školy;
- Literatura
- PETTY, Geoffrey. Moderní vyučování. Translated by Štěpán Kovařík. Vyd. 5. Praha: Portál, 2008, 380 s. ISBN 9788073674274. info
- FONTANA, David. Psychologie ve školní praxi. Translated by Karel Balcar. Vyd. 2. Praha: Portál, 2003, 383 s. ISBN 80-7178-626-8. info
- ČÁP, Jan a Jiří [pedagog] MAREŠ. Psychologie pro učitele [Čáp, 2001]. Vyd. 1. Praha: Portál, 2001, 655 s. ISBN 80-7178-463-X. info
- Výukové metody
- diskuse, prezentace tématu, individuální projekty,
- Metody hodnocení
- seminární práce (5-10 stránek), závěřečný projekt, zápočet
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2009, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2009/ZS1BP_APB4