PdF:A2BP_ZJAZ Úvod do studia jazyka - Informace o předmětu
A2BP_ZJAZ Úvod do studia jazyka pro učitele
Pedagogická fakultapodzim 2013
- Rozsah
- 1/0/0. 3 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- doc. Mgr. Martin Adam, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- doc. Mgr. Olga Dontcheva-Navrátilová, Ph.D.
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Rozvrh
- Út 15:45–16:30 učebna 1
- Předpoklady
- Basic linguistic knowledge from the secondary school
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Lektorství cizího jazyka - anglický jazyk (angl.) (program PdF, B-SPE)
- Lektorství cizího jazyka - anglický jazyk (program PdF, B-SPE)
- Cíle předmětu
- Having completed the course, the students should have a general insight into the main areas of general linguistics. At the end of the course students should understand the basis of linguistics and be able to start studying particular branches of linguistics in detail. They will especially be acquainted with basic linguistic terminology and essential streams of linguistics and their representatives.
- Osnova
- Philology; the Study of language
- Classification of languages; Czech study of English
- Beginnings of the English Studies
- Historical development of English
- Regional dialects of English
- Dictionaries and Grammars
- Origin of language
- History of diachronic linguistics
- History of synchronic linguistics
- Structuralism
- Literatura
- povinná literatura
- HLADKÝ, Josef a Jan CHOVANEC. Úvod do studia anglického jazyka. 2. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 1999, 83 s. ISBN 80-210-2120-9. info
- doporučená literatura
- Cambridge approaches to linguistics. Edited by Jean Aitchison. Cambridge: Cambridge University Press, 1998. info
- YULE, George. The study of language [Yule, 1996]. 2nd ed. Cambridge: Cambridge University Press, 1996, xiii, 294. ISBN 0-521-56851-X. info
- Interactive language teaching. Edited by Wilga M. Rivers. Cambridge: Cambridge University Press, 1987, xvii, 228. ISBN 0-521-31108-X. info
- Výukové metody
- Theoretical input presented by the teacher, followed by a discussion and practical ilustrations or examples. Teaching methods: classroom discussions, lectures, students' presentations, home assignments, home projects.
- Metody hodnocení
- Credit written test (a multiple choice quiz, electronically evaluated). Tests passmark: 70%.
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2013, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2013/A2BP_ZJAZ