PdF:FJ3006 Didaktika 1 - Informace o předmětu
FJ3006 Didaktika 1
Pedagogická fakultapodzim 2018
- Rozsah
- 0/1/0. kombinované studium 4 hod. konzultací. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Petra Suquet, M.A., Ph.D. (cvičící)
- Garance
- doc. Mgr. Václava Bakešová, Ph.D.
Katedra francouzského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Barbora Hůrková
Dodavatelské pracoviště: Katedra francouzského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- FJ3006/01: Čt 9:00–9:50 učebna 56, P. Suquet
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 7 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Cílem semináře je seznámit studenty se základní lingvodidaktickou problematikou na úrovni teoretické a praktické.
- Výstupy z učení
- Na konci tohoto kurzu student dokáže definovat základní didaktické pojmy, popsat komunikační kompetenci a interpretovat její jednotlivé složky, identifikovat dokumenty Rady Evropy týkající se učení cizímu jazyku, charakterizovat problematiku výuky francouzského jazyka, vyjmenovat a popsat strategie učení se cizímu jazyku, popsat rozdíl mezi omylem a chybou, aplikovat své poznatky a dovednosti v praxi.
- Osnova
- Didactique des langues étrangères – Notions clé.
- Compétence de communication.
- Cadre européen commun de référence pour les langues.
- Portfolio européen des langues.
- Apprentissage du français langue étrangère (acteurs, langue, classe).
- Stratégie d'apprentissage d'une langue étrangère.
- Erreur et faute dans l'apprentissage. Structure d'une leçon.
- Literatura
- povinná literatura
- Bertocchini, P., & Costanzo, E. (2008). Manuel do formation pratique. Paris: CLE International.
- doporučená literatura
- Cuq, J.-P. (2003). Cours de didactique du français langue étrangère et seconde. Grenoble: PUG.
- Puren, C., Bertocchini, P., & Costanzo, E. (1998). Se former en didactique des langues. Paris: Ellipses.
- Tagliante, C. (2006). La classe de langue. Paris: CLE International.
- Un cadre européen commun de référence pour les langues : apprendre, enseigner, évaluer. (2001). Paris: Éditions Didier.
- Výukové metody
- Seminář, diskuse, prezentace, individuální práce. Studenti kombinovaného studia jsou povinni zúčastnit se nejméně poloviny konzultací.
- Metody hodnocení
- Test na probraná témata (70%).
- Vyučovací jazyk
- Francouzština
- Informace učitele
- Další informace k průběhu a ukončení předmětu studenti naleznou ve Studijních materiálech.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně. - Nachází se v prerekvizitách jiných předmětů
- Statistika zápisu (podzim 2018, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2018/FJ3006