PdF:A2BP_PJ2A Praktický jazyk 2A - Informace o předmětu
A2BP_PJ2A Praktický jazyk 2A
Pedagogická fakultapodzim 2019
- Rozsah
- 0/0/2. 4 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Irena Headlandová Kalischová, Ph.D. (cvičící)
PhDr. Tamara Váňová (cvičící)
Christopher Williams, M.A., Ph.D. (cvičící) - Garance
- Mgr. Irena Headlandová Kalischová, Ph.D.
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- A2BP_PJ2A/Kombi01: Pá 20. 9. 13:00–14:50 učebna 57, Pá 4. 10. 13:00–14:50 učebna 57, Pá 18. 10. 13:00–14:50 učebna 57, Pá 8. 11. 13:00–14:50 učebna 57, Pá 22. 11. 13:00–14:50 učebna 57, Pá 6. 12. 13:00–14:50 učebna 57, Ch. Williams
A2BP_PJ2A/Prez01: St 14:00–15:50 učebna 58, Ch. Williams - Předpoklady
- ( A2BP_PJ1B Praktický jazyk 1B && A2BP_GR1B Gramatika B && A2BP_SFFB Seminář z fonetiky B ) || A2BP_SOZK Souborná zkouška
Úspěšné ukončení předmětu AJ1102. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Lektorství cizího jazyka - anglický jazyk (program PdF, B-SPE)
- Cíle předmětu
- Students will practise and work on improvement of their language skills (reading, writing, speaking, and listening) and language means (vocabulary, grammar, pronunciation), working towards C1 level according to CEFR. Students will further enhance their soft skills (e.g. use of signpost language in presentations) and critical thinking. They will also learn to analyze the language for the purpose of teaching.
- Výstupy z učení
- By the end of the year, students will be able to (SWBAT) do the following things: • * Given a text written for the general public, SWBAT recognize the most important ideas and produce an oral summary. • * Given a range of general topics, SWBAT initiate, maintain, and end discourse naturally with effective turn-taking. • * Given a range of general topics, SWBAT write texts that demonstrate a good grasp of writing conventions, including grammatical correctness, and showing a wide range of vocabulary. • * Given a general topic, SWBAT produce a clear, detailed escription/presentation that demonstrates a logical chain of argument. • * SWBAT distinguish and apply reading strategies for various types of texts and explain the value of the texts. • * SWBAT plan and carry out concrete and achievable long-term goals for self-improvement in the language. • * SWBAT create and continuously update a record of personal language development. •
- Osnova
- This semester we will continue with the textbook NEF Advanced and cover units 5-6B, dealing with topics such as law/state control/tyrany, art/artists/personal preferences, medical issues, or travel/experience/sense of adventure.
- Literatura
- povinná literatura
- Oxenden, C., & Latham-Koenig, C. (2010). New English file: Advanced. Oxford: Oxford University Press.
- doporučená literatura
- Barker, Ch. (2003). Cultural studies: Theory and practice. London: SAGE Publications.
- Summers, D. (1992). Longman dictionary of English language and culture. Harlow, Essex, England: Longman
- Výukové metody
- Presentations, written assignments, class discussions, practical exercises, online group discussions, extensive reading.
- Metody hodnocení
- The general pass mark for this course is 70%. Throughout the semester there will be various tasks that make up the Continuous Assessment (CA). CA will be based on work done in class as well as out-of-class assignments (more details in the Interactive Syllabus); the student must achieve at least 70% of the total number of points by the end of term to be able to proceed to the final test in the exam period.
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2019, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2019/A2BP_PJ2A