PdF:SZ7MP_NaRo Nadání a jeho rozvoj - Informace o předmětu
SZ7MP_NaRo Nadání a jeho rozvoj
Pedagogická fakultapodzim 2022
- Rozsah
- 0/2/0. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- RNDr. Anna Bayerová, Ph.D. (přednášející), Mgr. Jiří Šibor, Ph.D. (zástupce)
PhDr. Jan Válek, Ph.D. (pomocník) - Garance
- doc. RNDr. Petr Sládek, CSc.
Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- SZ7MP_NaRo/01: Út 18:00–19:50 učebna 4, kromě Út 25. 10., A. Bayerová
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Student bude seznámen se základními informacemi z oblasti nadání, talentu a kreativity.
Budou procvičovány dovednosti související s identifikací nadání.
Student bude veden k tomu, aby dokázal vytvořit materiály pro rozvoj nadaných žáků. - Výstupy z učení
- Na konci tohoto kurzu bude student schopen:
porozumět podstatě nadání žáků a studentů;
identifikovat nadání pomocí jeho charakteristik;
porozumět principům základních metod rozvoje nadání;
vytvořit výukové materiály pro nadané;
použít základní výukové metody pro rozvoj nadaných žáků a studentů;
základní sebereflexe při práci s nadanými žáky a studenty; - Osnova
- 1. Nadání
- 2. Diagnostika nadání; latentní nadání
- 3. Intelektové nadání
- 4. Nadaní jedinci se specifickými vzdělávacími potřebami
- 5. Rozvoj nadaných žáků a studentů
- 6. Metody rozvoje nadání
- 7. Výuka nadaných a řešení jejich vzdělávacích problémů
- 8. Zákonné normy pro vzděláváni nadaných
- 9. Spolupráce učitele s rodinou nadaných
- 10. Motivace nadaných žáků a studentů
- 11. Tvorba materiálů pro výuku nadaných žáků a studentů
- Literatura
- doporučená literatura
- Škrabánková, J. Žijeme s nadáním. Ostrava: PdF OU. 2012.
- Kovářová, R., Škrabánková, J. Nadání a současnost. Ostrava: PdF OU. 2012.
- Landau, E. Odvaha k nadání. Praha, Akropolis. 2007.
- Hříbková, L. Nadání a nadaní. Praha: Grada Publishing. 2019.
- Havigerová, J. M. Pět pohledů na nadání. Praha: Grada Publishing. 2011.
- Laznibatová, J. Nadané dieťa. Bratislava: IRIS. 2012.
- Fořtík, V., Fořtíková, J. Nadané dítě a rozvoj jeho schopností. Praha: Portál. 2007.
- Výukové metody
- výklad, workshop, diskuse, projekt
- Metody hodnocení
- závěrečný projekt
- Informace učitele
- Předmět bude vyučován pouze v přídě, že počet přihlášených studentů bude 10 a více.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každý semestr.
- Statistika zápisu (podzim 2022, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2022/SZ7MP_NaRo