PdF:SP2918 Pedagogická praxe - Specifické - Informace o předmětu
SP2918 Pedagogická praxe - Specifické poruchy učení
Pedagogická fakultapodzim 2023
- Rozsah
- 40 hodin. 4 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PhDr. Mgr. Petra Dvořáčková (přednášející)
PhDr. Mgr. et Mgr. Bc. Ivana Jůzová, Ph.D. (cvičící)
doc. PhDr. Věra Vojtová, Ph.D. (cvičící)
PhDr. Mgr. Dana Zámečníková, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Jitka Halešová (pomocník) - Garance
- doc. PhDr. Věra Vojtová, Ph.D.
Katedra speciální a inkluzivní pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: PhDr. Mgr. et Mgr. Bc. Ivana Jůzová, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra speciální a inkluzivní pedagogiky – Pedagogická fakulta - Předpoklady
- SP2003 Obor: Specifické poruchy učení
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 22 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je seznámit studenty s chodem základní školy, v níž jsou vzděláváni žáci se SPU, se specifiky v jejich vzdělávání a osobnostních projevech. Student si osvojí dovednosti a znalosti práce asistenta pedagoga/speciálního pedagoga u žáků se specifickými poruchami učení. Student bude pracovat pod dohledem odborného pedagoga,zaměří se na metody, strategie a intervence u žáků se specifickými poruchami učení.
- Výstupy z učení
- Po absolvování předmětu bude student schopen orientovat se v systému vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení; popsat vliv specifických poruch učení na vývoj osobnosti jedince; popsat podporu poskytovanou žákům se specifickými poruchami učení školním poradenským pracovištěm a spolupráci v multidisciplinárním týmu ve škole; navrhnout vhodná opatření vztahující se k obecným podmínkám vzdělávání žáků/studentů se specifickými poruchami učení v běžných třídách; navrhnout vhodné postupy při reedukaci žáků se specifickými poruchami učení
- Osnova
- Odborná praxe je zaměřena na asistentské práce na základní škole vzdělávající žáky se specifickými poruchami učení v běžných třídách či ve třídě pro žáky se specifickými poruchami učení pod supervizí určeného pedagogického pracovníka. Praxi je dále možné absolvovat v rámci asistentských prací v hodinách speciálně pedagogické péče u žáků se specifickými poruchami učení či v pedagogicko-psychologické poradně.
- Literatura
- BARTOŇOVÁ, Miroslava a Jarmila PIPEKOVÁ. Manuál pro pedagogickou praxi : teorie a praxe. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2011, 141 s. ISBN 9788021054974. info
- ZELINKOVÁ, Olga. Poruchy učení : dyslexie, dysgrafie, dysortografie, dyskalkulie, dyspraxie, ADHD. 10., zcela přeprac. a rozš. Praha: Portál, 2003, 263 s. ISBN 8071788007. info
- FILOVÁ, Hana. Budoucí učítelé na souvislé praxi. a kolektiv. 2. vyd. Brno: Paido, 1998, 74 s. edice pedagogické literatury. ISBN 80-85931-56-7. info
- Výukové metody
- Odborná praxe v délce 40 hodin. Praxe může být absolvována na více pracovištích (např. 20 hodin v běžné základní škole a 20 hod v pedagogicko-psychologické poradně).
- Metody hodnocení
- Potvrzení praxe, deník praxe, denní záznamy činností vybraného žáka, kazuistika vybraného žáka se SPU
- Informace učitele
- Informace o podmínkách praxí jednotlivých programů a specializací na http://www.ped.muni.cz/specped v sekci Již studuji.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
- Statistika zápisu (podzim 2023, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2023/SP2918