FF:VIKBB09 Základy marketingu - Informace o předmětu
VIKBB09 Základy marketingu
Filozofická fakultajaro 2012
- Rozsah
- 1/1/0. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Ing. Zuzana Prouzová, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Simona Škarabelová, Ph.D. (přednášející) - Garance
- Ing. Zdeněk Kadlec, Dr.
Kabinet informačních studií a knihovnictví – Ústav české literatury – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Marie Hradilová
Dodavatelské pracoviště: Kabinet informačních studií a knihovnictví – Ústav české literatury – Filozofická fakulta - Rozvrh
- St 9:10–10:45 Zahraniční oddělení
- Předpoklady
- Předmět je určen pro denní bakalářské studenty oboru Vědecké informace a knihovnictví.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 50 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/50, pouze zareg.: 0/50 - Mateřské obory/plány
- Informační studia a knihovnictví (program FF, B-IS) (2)
- Informační studia a knihovnictví (program FF, N-IS) (2)
- Cíle předmětu
- Na konci tohoto kurzu bude student schopen:
porozumět a vysvětlit specifika marketingu ve veřejné, resp. neziskové organizaci;
použít informace o veřejné, resp. neziskové organizaci a jejím prostředí pro vytvoření variant možných strategií marketingového postupu této veřejné, resp. neziskové organizace;
zhodnotit stávající marketing veřejné resp. neziskové organizace;
na základě nabytých znalostí aplikovat marketingové nástroje do praxe veřejné, resp. neziskové organizace;
využít marketingové myšlení pro řešení problémů organizace, což si bude moci vyzkoušet v seminární práci, tj. sestavení projektu marketingové studie. - Osnova
- Tématický plán přednášek
- 1.Základy marketingu, historie marketingu, obsah marketingu
- 2.Marketingový mix ve veřejném sektoru
- 3.Tržní segmentace. Marketing nehmotného produktu
- 4.Marketingové strategické plánování. Positioning a Repositioning
- 5.Komunikace v marketingu. Lobbing
- 6.Public Relation a jejich okolí
- 7.Krizová komunikace.
- 8.Reklama
- 9.Sponzorství
- 10.Fundraising
- 11.Strategické plánování
- 12.New Public Management.
- 13.Marketing a internet.
- Literatura
- ŠKARABELOVÁ, Simona. Marketing ve veřejném sektoru. první. Brno: MU, 2007, 201 s. elektronické skriptum. ISBN 9788021042926. info
- ŠKARABELOVÁ, Simona. Komunikace a Public Relations. 1. vydání. Brno: MU, 2005, 81 s. ISBN 80-210-3745-8. info
- PELSMACKER, Patrick de. Marketingová komunikace. Translated by Vlasta Šafaříková. Praha: Grada, 2003, 581 s. ISBN 8024702541. info
- JANEČKOVÁ, Lidmila a Miroslava VAŠTÍKOVÁ. Marketing služeb. 1. vyd. Praha: Grada, 2000, 179 s. ISBN 8071699950. info
- SMITH, P. R. Moderní marketing. Vyd. 1. Praha: Computer Press, 2000, xxiv, 518. ISBN 8072262521. info
- HANNAGAN, Tim J. Marketing pro neziskový sektor. Translated by Jana Novotná. Vyd. 1. Praha: Management Press, 1996, 205 s. ISBN 80-85943-07-7. info
- Výukové metody
- Teoretická příprava;
diskuse ve skupinách;
projekt marketingové studie (pot). - Metody hodnocení
- Zpracování potu (marketingové studie);
ústní obhajoba potu (marketingové studie). - Informace učitele
- Přednášky probíhají obsahově podle uvedených tématických okruhů.
The content of lectures follows the above-mentioned topical blocks. - Další komentáře
- Studijní materiály
Výuka bude probíhat v učebně C:15.
- Statistika zápisu (jaro 2012, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/jaro2012/VIKBB09