VIKBB09 Základy marketingu

Filozofická fakulta
jaro 2013
Rozsah
1/1/0. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Olga Zbranek Biernátová (přednášející)
Bc. Dana Peňázová (pomocník)
Garance
Ing. Zdeněk Kadlec, Dr.
Kabinet informačních studií a knihovnictví – Ústav české literatury – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Marie Hradilová
Dodavatelské pracoviště: Kabinet informačních studií a knihovnictví – Ústav české literatury – Filozofická fakulta
Rozvrh
Út 17:30–19:05 C11
Předpoklady
Předmět je určen pro denní bakalářské studenty oboru Informační studia a knihovnictví.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Předmět si smí zapsat nejvýše 50 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/50, pouze zareg.: 0/50
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Na konci tohoto kurzu bude student schopen: vytvořit marketingovou strategii a mix pro neziskovou organizaci i komerční firmu;
znát principy marketingového výzkumu a jeho využití;
znát různé marketingové metody a možnosti využití;
na základě nabytých znalostí aplikovat marketingové nástroje do praxe;
využít marketingové myšlení pro řešení problémů organizace.
Osnova
  • Tématický plán přednášek
  • 1. Základy marketingu, marketingový výzkum, behaviorální marketing, plánování kampaní, ROI
  • 2. Branding, positioning, konkurenční výhoda
  • 3. Sales promotion, personal selling, marketing služeb, affiliate marketing
  • 4. Direct marketing
  • 5. Reklamní média
  • 6. Public Relation
  • 7. Vizuální komunikace, design
  • 8. Online marketing
  • 9. Social media marketing
  • 10. Virální marketing, meme marketing
  • 11. Guerilla marketing, flash mob
  • 12. Best practise
Literatura
    doporučená literatura
  • KARLÍČEK, Miroslav. Základy marketingu. 1. vyd. Praha: Grada, 2013, 255 s. ISBN 9788024742083. info
Výukové metody
Teoretická příprava;
diskuse ve skupinách.
Metody hodnocení
Zpracování slovníkového hesla a referátu k zadané knize;
písemný test.
Informace učitele
Přednášky probíhají obsahově podle uvedených tématických okruhů.
The content of lectures follows the above-mentioned topical blocks.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2005, jaro 2006, jaro 2007, jaro 2008, jaro 2009, jaro 2010, jaro 2011, jaro 2012, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019.