FI:PV227 GPU Rendering - Informace o předmětu
PV227 GPU Rendering
Fakulta informatikypodzim 2024
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. (plus ukončení). Ukončení: k.
Vyučováno kontaktně - Vyučující
- RNDr. Jan Byška, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Adam Rychlý (přednášející) - Garance
- RNDr. Jan Byška, Ph.D.
Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky
Kontaktní osoba: RNDr. Jan Byška, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- PV227/01: Po 23. 9. až Po 16. 12. Po 16:00–17:50 B311, J. Byška, A. Rychlý
PV227/02: Po 23. 9. až Po 16. 12. Po 18:00–19:50 B311, J. Byška, A. Rychlý - Předpoklady
- PV112 Computer Graphics API
Practical knowledge of C/C++ and familiarity with OpenGL within the scope of the course PV112 Computer Graphics API are required. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 28/20, pouze zareg.: 0/20, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/20 - Mateřské obory/plány
- předmět má 32 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- This course is designed to offer an overview of fundamental GPU programming methods and commonly utilized techniques, with a specific emphasis on shader programming tailored for 3D rendering applications. Students will acquire practical knowledge in GPU programming dedicated to 3D rendering tasks throughout the course. Additionally, they will grasp the workflow associated with special-purpose high-level programming languages like GLSL.
- Výstupy z učení
- After completing this course, students will be able to:
- read and explain the functionality of existing GLSL shaders;
- design and implement their own GLSL shaders;
- understand and articulate the capabilities of modern GPUs for rendering 3D scenes. - Osnova
- Shadows
- Deferred Shading
- SSAO, DoF
- HDR, Bloom
- Particle Systems, Compute Shaders
- Geometry Shaders
- Tessellation Shaders
- Microfacet Model
- Physically Based Rendering, IBL
- Raytracing and Raymarching
- Literatura
- doporučená literatura
- ROST, Randi J. a Bill LICEA-KANE. OpenGL shading language. Edited by Dan Ginsburg. 3rd ed. Upper Saddle River: Addison-Wesley, 2010, xliii, 743. ISBN 9780321637635. info
- neurčeno
- GPU gems 3. Edited by Hubert Nguyen. Upper Saddle River, NJ: Addison-Wesley, 2007, l, 942. ISBN 9780321515261. info
- GPU gems 2 : programming techniques for high-performance. Edited by Randima Fernando - Matt Pharr. Upper Saddle River: Addison-Wesley, 2005, xlix, 814. ISBN 0321335597. info
- GPU gems : programming techniques, tips, and tricks for real-time graphics. Edited by Randima Fernando, Translated by David Kirk. Boston: Addison-Wesley, 2004, xlv, 765. ISBN 0321228324. info
- ST-LAURENT, Sebastien. Shaders for game programmers and artists. Boston: Thomson Course Technology, 2004, xxiii, 483. ISBN 1592000924. info
- GPU Pro : advanced rendering techniques. Edited by Wolfgang F. Engel. Natick: A K Peters, 2010, xixiii, 71. ISBN 9781568814728. info
- Výukové metody
- Short theoretical lectures combined with practical exercises.
- Metody hodnocení
- Successful completion of two homework assignments.
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fi/podzim2024/PV227